perjantai 16. lokakuuta 2015

Astetta helpompi herkku lasagne!

Mä tykkään lasagnesta ihan hirveesti. Jotenkin mä ennen ajattelin että se on kauheen työlästä tehdä, ja onhan se juustokastikkeen vahtiminen aika turhaa puuhaa.. Siispä mä kehitin helpomman tyylin! Kokeilin joskus niitä valmiita valkokastikkeita mutta njää, ei ollu hyvää.

Tähän tarvitaan:  400g jauhelihaa, 500g tomaattimurskaa, (tuoreita) yrttejä kuten basilikaa ja oreganoa, valkosipulia, juustoraastetta n. 200-300g ja maitoa. Mä käytän täysjyvä lasangelevyjä (rainbow).

Ruskista jauheliha, kaadan sekaan tomaattimurska ja vähän vettä (alle desi). Mausta suolalla ja mustapippurilla, keitä hiljalleen noin vartin verran ja lisää hienonnetut yrtit ja murskattu valkosipuli (mä käytin kolme kynttä).



Laita uunivuokaan kerroksittain ensin jauhelihakastiketta, juustoraastetta ja sitten lasangelevyjä. Lado niin että ylimmäksi kerrokseski jää juustoraastetta, mulle tuli kolme kerrosta lasagnelevyjä.




Lopuksi kaada maitoa (mä käytin kevytmaitoa) vuokaan niin että täytteet on suurinpiirtein samalla tasolla maidon kanssa, niinku näin..




Sitten vaan uuniin 175astetta n.45min. Näin helppoo! Suosittelen kokeilemaan, niin herkkua.






Mun oli tarkoitus ottaa vielä joku herkullinen annos kuva mutta tämä oli syöty loppuun kun tulin eilen illalla parturista, eli maistui meidän väelle  :D  Ja parturista puheen ollen, nyt on ihq tukka ♥ Mä oon niin tyytyväinen, laitan kuvia kun kerkeen näpsiä.

Hyvää viikonloppua ♥

muoks. olin kirjoittanut kaikkiin kohtiin lasagne väärin  :D  

10 kommenttia:

  1. Se sitten kirjoitetaan lasagne, ja herkkulasagne on myös yhdyssana. Huoh.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kappas vaan :D Näin siinä käy kun on kiire, korjataan nyt ainakin otsikkoon, kiitti hei hirveesti :)

      Poista
  2. Täytyypä tätä joku kerta kokeilla! Varsinkin arkena, kun maitokastikkeen yms teko on todella hidasta varsinkin silloin kun on kiljuva nälkä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinpä, yleensä ei oo aikaa seisoskella hellan vieressä. :)

      Poista
  3. Oiii.. ihanaa herkkua :) Pitäis kans väsätä, mutta ei ihan itselleen vaan viitsi oikein paljon kokkailla.. Mennyt syöminen aika simppeliksi. Pitäis löytää joku retale jolle saiks kokkailla :D

    VastaaPoista
  4. Nami! Mä tein lasagnea myös hetken noilla valmiskastikkeilla.. Tää onkin hyvä "pikaohje", pitää laittaa talteen! :D Mä ajattelin yrittää tehdä ensimmäistä kertaa elämässäni siskonmakkarakeittoa nyt viikonloppuna.. Mua jännittää hirveesti kun mummot ja fammot tekee sen niin hyvin! Hahaa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, meillä on usein siskonmakkaraa, kastiketta tai keittoa :) mä tykkään yli kovaa, parempaa ku mikään makkara tai nakki :)

      Poista

Kiitos kommentista ♥