sunnuntai 17. tammikuuta 2016

DIY Superhelppo neulepipo pyöröpuikoilla

Mä aina ajoittain kuvittelen osaavani kutoa/neuloa (mä en ees tidä kumpaa se on!) tai että ainakin jaksaisin opetella sitä. Osaan luoda silmukoita ja neuloa oikeaa, nurja on jo hermoja raastavaa. Kutenkin olen saanut aikaiseksi säärystimiä, pipoja, vauvan peiton ja jopa yhden vauvan makuupussin! Tämän pipon mä tein viime talvena ja oon käyttänyt sitä ihan ahkerasti vaikka se varmaan näyttääkin vähän alkeelliselta niin sanotusti :D


Tässä kuvaillessa muistin että nämä puikothan olikin lainassa mulla, hups...

Langan paksuudesta en osaa sanoa kun se paperi on todennäköisesti roskiksessa mutta tuollaista hieman paksumpaa se on. Mittasin oman pääni ja loin silmukat niiden sentti ohjeiden mukaan mitä siinä langan kääreessä oli. Näytti ensin mun mielestä liian pieneltä ja tein tietty vähän isomman. Pipo onkin aika väljä mutta se on vaan hyvä, sinne saa sisälle korkeetkin ponnarit eikä purista tai kiristä ;) Sitte vaan sitä oikeeta neulomaan! Pyöröpuikoilla tehtäessä neulos tulee siis valmiiksi sellaisena "putkena", kätevää! Reuna lähtee rullaantumaan itsestään jonkun matkaa mutta se näyttikin ihan kivalta. Kun pipo on sopivan korkea päättele. Mä en nyt tiedä miten tämä kuuluisi selittää mutta tässä tulee: päättele niin että lanka jää "liikkuvaksi" silmukoiden sisälle ikään kuin kujaan. Vedä lanka kireelle, eli pipo saa muodon, ja solmi tiukaksi!

Tadaa!




Ihanaa hytikylmää sunnuntaita kaikille ♥

14 kommenttia:

  1. Heti tuli sellainen fiilis, että haluaisin neuloa jotakin :D

    VastaaPoista
  2. Tää pipa on kyllä tosi kiva! Tee mullekki :D <3
    nimim. kädettömistä kädettömin systeri <3

    VastaaPoista
  3. Onpa kiva! Tuollasen jopa voisin saada valmiiksi asti. Yleensä kun innoissani aloitan jotain neulomaan tai virkkaamaan, mutta keskenhän ne jää viimeistään kasausvaiheessa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin aina tutkin kaikkea ihania ohjeita mutta tiedän että kesken jäisi :D

      Poista
  4. Heeeii, mä ostin itselleni juuri tuollaiset puikot äskettäin! Tässähän olisi kiva testikohde :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kuinkas sattuikaan :D Sitte kokeilemaan :)

      Poista
  5. Oooh mä oon etsinyt tuollaista pipaa kaupoista jo kauan enkä oo löytänyt sopivaa, mutta tässähän se vastaus tulikin. Eikun lankakaupoille! :) Kiitos.

    VastaaPoista
  6. Ihana pipo! Yksinkertaisista neuleista tykkään paljon, tässä on kaiken lisäksi vielä niin kiva lankakin. Minä en ole koskaan neulonut pyöröpuikoilla, täytynee testata :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sitten vaan kokeilemaan :) Mä tein semmosen makuupussinkin pyöröpuikoilla, antaa vähän enemmän mahdollisuuksia tälläiselle ei niin etevälle neulojalle ;D

      Poista

Kiitos kommentista ♥