torstai 28. huhtikuuta 2016

Hui kaunistus!


Kaikki ainakin naiset varmasti tietää mistä puhun kun kysyn oletteko kiinnittäneet huomiota siihen kuinka oudon siloposkisia ja suurisilmäisiä kovin monista some tutuista on tullut? Mä oon ollut pikkusen pihalla tästä ilmiöstä koska sain ensimmäisen älypuhelimeni vasta viime syksynä (se oli jo valmiiksi vanha) ja kaikenmaailman kommelluksien kautta mulla on vasta nyt ensimmäinen oikea uusi ja moderni älypuhelin josta löysin hiljan näitä hyvin omituisia muokkaus mahdollisuuksia. Kyllä kuulkaas maailma avartui eikä enää tarvitse kadehtia muiden kirkkaan kuulaita kasvoja koska todennäköisesti se on vaan fuulaa.


Amilla oli hetken aikaa (tarinaan liittyy Iivo ja vessanpönttö) honor puhelin jossa tuli automaattisesti kuvaa ottaessa alas "kauneus asteikko" 1-10. Sai siis valita kuinka kaunis haluaa olla :D jotenkin hassua. Oli siinä kyllä selkeä ero jos koitti ottaa kuvan vain 1 astetta kauniina tai 10 astetta kauniina.


Mä en muokkaa omia kuvia muuta kuin joskus käyttämällä instagramin suodattimia. Blogiin tulevia kuvia muokkaan joskus vähän säätämällä sävyjä mutta yritän ottaa alkujaan sellaisen kuvan jota ei tarvitsisi muokata. Mutta en siis koskaan erikseen muokkaa omia tai muiden kasvoja. Poikkeuksena viime talven banneri johon vaalensin mun ihon sävyä koska tarkoitus oli että kuva olisi ikään kuin pakkasen purema :) 


Pakostakin pistää miettimään miksi niin monet mm. suurentavat silmiään kännykän kuvan muokkauksella? Ylhäällä olevissa kuvissa kahdessa muokatussa versiossa on suurennettu silmiä ja nehän menee ihan vinksin vonksin :D Kasvoja kun kaventaa lähtee suu väkisin hassun pitkäksi ja hei, kenellä on oikeesti iho tasaisempi kuin barbi nukella? Poikkeus on tietenkin "taiteelliset teokset" joihin tekijä jostain syystä panostaa mutta ihan everyday selfiet?!? Okei, kyllähän mä meikkaan, värjään ja laitan hiuksia ja siinä mielessä siis huijaan myös. Jotenkin mulla on tähän oman kuvan muokkailuun kuitenkin sama asenne kuin tekohiuksiin -ripsiin ja -kynsiin. Mä en halua esitää olevani muu kuin mä.

Kuinka te suhtaudutte yliampuvaan kuvien muokkailuun? Käytättekö itse vai kummeksuttaako se?

6 kommenttia:

  1. Hahah nauroin ties kuinka pitkään tuolle suuri silmäiselle kuvalle :D
    Itse säädän blogiin menevissä kuvissa valoa ja varjoja mutta en muuten yleensä muokkaile, tulee hirveen tunkkainen vaikutelma.

    VastaaPoista
  2. Hahaa.. En mä edes oo tiennyt että tuollaisia ominaisuuksia on ihan sisäänrakennettu kännyköihin. :D En siis koskaan photoshoppaa kasvojen muotoa tai silmien kokoa. Rajaan kyllä usein kuviani ja joskus käsittelen myös kontrasteja ja mm. valkotasapainoa, mutta mitään tuollaista en koskaan ole koittanut! Mä oon ehkä ihan out!! Hahaa.. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahhaa, räplää vähän sun kännykkää niin varmaan löytyy, saa hyvät naurut ;D

      Poista
  3. Hih ihania kuvia! :D Kännykällä en muokkaile, mutta koneella kyllä rajailen ja muokkailen värejä. En osaa sitä ja se näkyy! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, kiitti :D Sullahan on niin ihania kuvia :) ♥

      Poista

Kiitos kommentista ♥