maanantai 3. lokakuuta 2016

Täsmäaseet ihon epäpuhtauksia vastaan!

Mulla on semmonen herkkä, pintakuiva sekaiho johon tulee näppylöitä säännöllisesti. Varsinkin raskausaikojen ensimmäiset kuukaudet on ollut perinteisesti yhtä tuskaa, olenkin kutsunut sitä aikaa tuttavallisesti "ruma-kaudeksi". Tässäkin raskaudessa on tämä näppylä-ongelma nostanut päätään mutta ei todellakaan siinä mittakaavassa kuin aiemmin! Aionkin nyt esitellä mun salaiset aseet..


Aivan ensimmäisenä Logonan rasul-mineraalisavi. Sain tämän tuotteen Ruohonjuuresta testiin kesällä. Kasvojen ihon hoidossa olen käyttänyt savea naamiona noin kerran viikossa, välillä jopa useammin. Tää on oikeasti aivan kuin taikaa. Kun musta tuntuu että leuassa kihelmöi siihen tyyliin että huomenna on mojovat hormoonifinnit kaunistamassa, laitan savi-naamion ja tadaa! Ongelma hoidettu. No, ei nyt välttämättä ihan kokonaan mutta vaikutus on kyllä ihan selkeä. Tämä jättää kasvojen ihon pehmeäksi ja tasaisemman väriseksi ja toisin kuin voisi luulla, pikemminkin kosteuttaa kuin kuivattaa.

Alun perin mulla oli ajatuksena käyttää tätä enemmänkin hiusten hoitoon. Siihenkin se on ollut loistava, pesee hiukset todella puhtaaksi vaikka olisi kuinka tököttejä päässä (mitä hieman epäilin) ja jättää mun vaalennetut hiuslatvat pehmeiksi ilman hoitoainetta! En olisi koskaan kuvitellut että voisin olla ilman hoitoainetta, harjaan hiukset harvalla kammalla aina suihkussa samalla kun huuhtelen saven pois eikä hiukset ole jääneet kovin takkuisiksi (mun hiukset on märkänä oikein takkupesä). Tosin muutaman pesun jälkeen hiukset tulee oudon sähköisiksi ja sitten olenkin pessyt shampoolla ja hoitoaineella välillä.

Savijauhetta sekoitetaan esim. mukissa veden kanssa. Purkissa lukee: 1-2tl jauhetta ja 4-5tl vettä sekoitetaan ja käytetään iholle tai hiuksille. Itse tykkään tehdä kasvoille vähän tykympää seosta. Purkki on melko iso joten se on hyvin riittoisa, eikä hintakaan päätä huimaa.


Pöö!

Toinen mun ehdoton suosikki on konjac sienet. Näitä olen käyttänyt erilaisia noin puoltoista vuotta. Pesen aina illalla meikit ja päivän liat madaran kasvosaippualla (ihan paras!) ja aamuisin pesen yövoiteen jämät konjac sienellä. Jos ollaan vaikka mökillä ja sieni on unohtunut kotiin, on heti  jotenkin tunkkainen ja paksu olo kasvoilla :D Tämän hetkinen sieni on myös Ruohonjuuresta testiin saamani Turmeric konjac sponge aikuiselle iholle.


Viimeisenä muttei vähäisimpänä, Himalaya multipurpose cream. Ihan perus marketeista löytyy muutamalla eurolla, en voisi enään kuvitella olevani ilman. Jos ja kun se näppylä kuitenkin ilmestyy, laitan tätä ohuelti siihen päälle. Tämä on antiseptinen ja hoitava ja mitä kaikkea, ja jos ei nyt ihan tieteellinen tutkimus niin tutkimus kuitenkin By Nora että näpyt joko ei ilmestykkään kunnolla tai ainakin katoavat ennätys vauhtia. Kesällä käytetään tätä mm. ötökän pistoksiin.


Että joku tuote pääsee mun "vakkari listalle", sen täytyy toimia monella tavalla hyvin. Itse tuotteen tulee tietenkin olla toimiva, mutta myös riittoisuus, ekologisuun ja edullisuus on tärkeitä. Läheskään kaikki mun ihonhoidon tuotteet ei vielä ole luonnonkosmetiikkaa mutta yritän jatkuvasti etsiä uusia toimivia ekologisempia tuotteita.

Nämä on mun kolme parasta asetta ihon epäpuhtauksia vastaan. Nyt kuulisin mielelläni onko teillä joitain salaisia aseita ihon hoidossa?

♥ Nora

4 kommenttia:

  1. Mun pitää ehdottomasti kokeilla näitä sun kikkoja! Ennen raskautta minulla oli kuiva ja atooppinen iho, heti plussan jälkeen hirveä hormooniakne iski, ARGH! Tähän ei mitkään normi clearasilit auta :( nyt menossa RV17+6 ja naama kukkii edelleen ...

    WWW.DESIRENYMAN.COM

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi eii :/ Se on kyllä turhauttavaa kun iho muuttuu hetkessä erilaiseksi eikä keksi mikä tepsisi. Mulla ei koskaan ole toiminut mitkään clearasilit yms. kun ne kuivattaa ja on liian tujuja muutenkin. Toivottavasti nää mun kikat toimii sullakin :)ja onnea raskauteen, pikkuisen olet mua edellä :)

      Poista
  2. Jännät nämä tuotteet! Madaran saippuat ovat tuttuja täälläkin, mutta noita muita en ole koittanut! Tuo "multipurpose cream" kuulostaa kyllä varsin hyvältä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo tuo Himalaya on ollut mulla kauan käytössä ja olinkin lukenut siitä useasta blogista ja sitten innostuin kun bongasin ässän hyllyltä :)

      Poista

Kiitos kommentista ♥