sunnuntai 29. maaliskuuta 2015

Pääsiäisen odotusta...

Pääsiäisen odotusta..

Näin kevään kynnyksellä iskee hinku tehdä kaikkea. Liikkua, kokkailla, askarrella ja tuunailla, lukea puutarha lehtiä ja haaveilla kesästä. Kaikenmoista onkin puuhailta, uutuutta (vielä) kiiltelevä pyöräkärry perässä on kurvailtu pitkin poikin ja tomaatin ja chilin taimia on ikkunat pullollaan (vielä kun löytäs tilan kurkuille ja ja..).

 Akun kanssa ollaan jo useampi viikko sitten alettu valmistautua pääsiäiseen. Mun  mielestä parasta kaikissa juhlissa on valmistautuminen oli sitten kyseessä joulu tai juhannus, juhlapyhistä me otetaan kaikki irti. Meillä laitetaan serpenttiinit ja ilmapallot myös aikuisten synttäripäivinä, on ihana nähdä kuinka lapsi nauttii juhlan tunnusta ja jännityksestä kun äiti tai iskä avaa lahjan ja lukee itse näperrellyn kortin. Jotenkin nyt kun omia lapsia on ikään kuin lupa taas nauttia kaikesta hömpästä. 

Mä rakastan risuja. Niitä mä rehaan kotiin ympäri vuoden. Aku on joskus meinannu ottaa mun saaliita vaunujen alta ja mä sit silleen "Aku nää on äitin keppejä".

Talvella paljaat risut, varsinkin lepän oksat pienine käpyineen on maljakossa jotenkin niin tunnelmallisia. Keväällä on ihana kun maljakossa oleviin risuihin alkaa ilmestyä lehtiä. Tässä mun ja Akun pääsiäis asetelma takan päällä. Koivun oksia tietenkin.








Tämä ihana tipu-kyltti on seurannut mua ja Amia meidän jokaisessa yhteisessä kodissa alusta asti. Olen saanut sen mun mummalta ja aina se on pääsiäisenä päässyt oveen. Pikaisesti laskettuna kyltti on meidän ovessa 13:ta kertaa, apua...








Tämmöinen pupunen toivottaa meidän vieraat tervetulleeksi oven pielessä.





Hyvää pääsiäis tunnelmointia kaikille...


6 kommenttia:

  1. Voi kun ihania juttuja ja kuvia <3 Tulin oikein hyvälle mielelle :) <3

    VastaaPoista
  2. Ihana blogi , söpöt pojat ja touhukas äiti :)
    Terv. Vanha hoitotätisi ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :) Nyt jää vähän arvoitukseksi kehujen antaja ;)

      Poista
  3. Olit niin pieni silloin :) Lehtikuusentiellä :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista ♥