maanantai 6. maaliskuuta 2017

Rv 37

Rv 36+0 - 36+6

Pääsin vihdoin neuvolaan tarkistamaan vauvan asentoa. Ultraa ei kylläkään tarvittu sillä nyt vauva oli selkeästi raivotarjonnassa, hyvä niin. Olin ihan varma että vauva hengaa vielä melko ylhäällä sillä hän painaa koko ajan kivuliaasti kylkiluihin. Asia ei suinkaan ollut näin vaan vauvan pää on tosi syvällä alhaalla, hän vaan taitaa olla isomman puoleinen..

Kätilö kysyi onko mulla jotain ajatusta vauvan koosta, perustuen aiempiin kokemuksiin sillä Aku oli kuitenkin selkeästi isompi kuin Iivo. Ensin olin sitä mieltä että en osaa sanoa mutta jälkikäteen mietittynä olo on paljolti samanlainen kuin loppuaikoina Akua odottaessa. Närästys on ihan hullua, samoin jatkuva täysinäinen olo ja juurikin tuo kylkiluiden särky mikä varsinkin iltaisin estää jopa istumasta ja makuullakin vauvan peppu painaa luihin. Tälläistä ei ollut siis Iivon odotuksessa. Närästyksen olen ajatellut johtuvan siitä josko tytöllä olisi paljon hiuksia kuten Akulla oli, tiedä nyt sitten mistä mikäkin johtuu, tälläistä tämä nyt vaan on. Joka tapauksessa siis tätä vauvaa veikattiin isomman puoleiseksi ja nimenomaan pitkäksi. Olen kuulemma "täynnä vauvaa" :D  painoarvio 36+2 oli 3400g eli helposti täyttyy se neljä kiloa jos loppuun asti pysyy. Paino ei mua huoleta, Aku oli yli neljä kiloa ja tämä on jo kolmas synnytys eli eiköhän se sieltä tule kuten edellisetkin vaikka eihän koskaan tiedä mitä tulee tapahtumaan. Turha kuitenkaan lähtökohtaisesti pelätä tai odottaa komplikaatioita. Oma painonnousu on (tänk gaad) hidastunut, huh :D Kun jossain vaiheessa vaikutti aivan holtittomalta se nousu mutta nyt on kaikenkaikkiaan tullut noin 15kg. Paljonhan sekin on ja vielä kerkee lisääkin saada mutta oon silti ihan sinut tämän määrän kanssa. Nyt on alkanut turvottaa enemmän, saapi nähdä mitä puntari näyttää parin viikon päästä.

Tyyli- Lyyli. Ollut muutamia lämpöisiä päiviä ja untuvatakki tuntunut hivenen tukalalta,
en kuitenkaan aio mitään kevät-telttaa mennä shoppaamaan joten look oli tämä :D

Viikonloppuna siivottiin auto ja mallailtiin kaikki istuimet paikoilleen jotta nähtiin kuinka mahtuu. Vauvan istuin päätyy nyt sitten etupenkille vaikka mieluummin laittaisin kaikki lapset taakse. Istuimet mahtuisi taakse mutta käytännössä olisi vaikea saada keskimmäinen kyytiin, olisi se sitten kuka tahansa joka istuisi keskellä.. Jotenkin mua hirvittää se airbag siinä edessä vaikka sen saakin kytkettyä pois. Mitä jos siinä onkin joku vika ja laukeaa silti? Tuleeko se niin voimalla että rikkoo istuimen selkäosan? Vaikka tuskin sielä olisi se pois laitto juttu jos se ei toimisi..?

Mulla oli myös babyshowerit, ensimmäiset semmoiset ♥ Oli niin kivaa ja ihania vaaleanpunaisia koristuksia ja masukakkukin. Vein kakun loput kotiin ja pojat risti sen tissi-kakuksi koska siitä oli suurin osa mahaa syöty ja jäljellä muhkeat tissit :D Saatiin molemmat, minä ja vauva ihania lahjoja, kiitos kaikille osallistujille ♥ ♥





Itse en halunnut räpsiä kuvia joten kiitos kuvista mun äitille :) Jaa miksi en halunnut? Joskus tuntuu siltä että mieluummin näkee ja kokee kaiken omin silmin eikä kameran linssin läpi, jos joku ymmärtää mitä tarkoitan. Plus tiesin että kaikilla on kännyköissä kamerat eli aina muutama kuvakin löytyy :)

Viime päivinä bloggerin avaaminen on tuntunut aivan ylivoimaiselta ajatukselta. Mulla on luonnoksissa paljon ideoita ja ajatuksia mutta motivaatio istua alas kirjoittamaan tai varsinkaan ottamaan kuvia on aika minimissä. Uskon tämän johtuvan ihan tästä loppuraskaudesta, vaikea keskittyä. Olenkin päättänyt että en kirjoita väkisin, koska se veisi pohjan tältä harrastukselta. Oon jo pitkään ollut sovussa itseni kanssa blogin suhteen, en ota tästä paineita tai pakota itseäni kirjoittamaan väkisin. Tietysti se on niinkin että kun tahti hidastuu myös lukijat alkaa kadota. Arvostan jokaista lukijaa ihan hirveästi sillä kyllähän minä tätä teille kirjoitan siinä missä itsellenikin, muutenhan tämän voisi laittaa salaiseksi jos vain itselleni kirjoittaisin. Mutta en kuitenkaan ole mitenkään riippuvainen blogin kävijämääristä. Eli en voi kuin toivoa että pysytte mukana vaikka todennäköisesti tahti tulee jossain vaiheessa hetkellisesti hidastumaan :)

Nyt kohti uutta viikkoa!

♥ Nora

6 kommenttia:

  1. Loppu lähenee :) ja ihanaa, että sinä sait babyshowerit <3 Nyt keskityt loppuajan vain itseesi ja vauvaan ja älä tosiaankaan stressaa blogin päivittämisestä.. Täällä me ollaan myös vauvan synnyttyä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 <3 Oli kyllä kiva kokea baby showerit :) mä oon sitä mieltä että tälläisiä juhlia voisi järjestää ihan muutenkin vaan aina välillä :D

      Poista
  2. Mulle aikoinaan yhdellä kurssilla opetettiin, että airbag voi pois kytkettynäkin laueta. Uskon kuitenkin, että tekniikka on reilussa 10 vuodessa varmasti kehittynyt ja noista poiskytkemisistä taatusti varoitettaisiin jos sellaisen mahdollisuus olisi. Tarkoitukseni ei siis ole nyt pelotella vaan kertoa, että ymmärrän jos sua hieman hirvittää, mutta luottaisin kyllä poiskytkemiseen.

    Täälläkin blogin päivitystahti on nyt syystä ollut hiljaisempi. Elämässä vain tulee tilanteita, jolloin on hyvä keskittyä muihin asioihin ja olla stressaamatta blogin päivittelyistä. Kirjoittelet siis silloin kun jaksat! Kyllä täällä ainakin malttamattomana odotellaan pidempikin aika♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon kyllä nyt ruvennut epäilemään tuota istuin hommaa.. vaikka ei kai sitä airbagia muuten voisi kytkeä pois jos ei siihen voisi luottaa..? Äh, pitää vielä miettiä. Kiitos kauniista sanoista <3 <3

      Poista
  3. Täällä ollaan, ja maltetaan odottaa :D Ei muuta kuin lepo vaan, tsemppiä loppuraskauteen ja synnytykseen!♡

    VastaaPoista

Kiitos kommentista ♥