perjantai 22. tammikuuta 2016

Auto-paita kirppari kankaasta


Joku aika sitten löysin kirpparilta metrin verran super ihanaa auto kangasta. Syynäsin ja syynäsin enkä löytänyt siitä mitään vikaa, täysin uusi siis, hintaa kankaan palalla oli vain 7,50e. Ostin sen ja unohdin kaappiin. Nyt iski hinku ommella jotain, mikälie kevät vimma, joten kaavoja kaivelemaan. Aivan hävettää (tai ei oikeastaan) sanoa että mä teen kaavat aina leivinpaperille, nyt kun oli vain valmiita arkkeja niin teippailin niitä yhteen :D Akulle tämä paita siis tuli. Käytin samaa raglan hihaisen paidan kaavaa kuin aiemminkin olen käyttänyt, onneksi koot menee vielä pari numeroa isommaksikin niin tällä pärjää pitkään. Oon tämmönen satunnais ompelija enkä halua hirveästi ylimääräisiä haasteita puuhaan niin mun mielestä raglan hihainen on helpompi saada hyvin istumaan.


Kaapista löytyi mustaa resoria hihansuihin. Aku on aina niin iloinen kun saa jotain äitin tekemää päälle ♥ Kaula aukko on aina mulle se hankalin, nytkin piti purkaa ja laittaa uudestaan mutta silti kaula kääntyy vähän sisäänpäin. Ehkä korjaan sen myöhemmin ehkä en. Pitäisi useammin ommella niin harjaantuisi siinäkin hommassa.


Pikkusen jäi vielä kangasta. Aina mä suunnittelen tekeväni jämistä ja tilkuista jotakin mutta sinne kaappiin ne tuppaa kerääntyä jos ei ole tarpeeksi pipoon tai tuubihuiviin. Onko ideoita jämä kankaille? Ei välttämättä mitään vaatetta vaan jotain ihan muuta..

Iihhanaa viikonloppua kaikille ♥

22 kommenttia:

  1. Wautsi ku hieno! Kelpais meillekin:) jämäkankaanpaloista voipi tehä vaikka kivoja viirinauhoja huoneeseen..t. Johanna

    VastaaPoista
  2. Hieno ja niin pirtsakka! Haikeudella ihastelen näitä blogien käsityötuotoksia, itse kun en omista edes ompelukonetta, saatika osaisi sitä edes käyttää.. ;)

    Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin opettelin vasta Akun syntymän jälkeen kun sain mummmaltani hänen vanhat koneet, saumurin(ihan paras) ja lähes 60v vanhan rautaisen berninan. Hän on taitava ompelija mutta sairastaa Parkinsonia eikä ole vuosiin voinut ommella. Olen haaveillut jostain ompelu kurssista, mutta käyn nyt ensin ainakin sen valokuvauskurssin loppuun :D

      Poista
  3. Vaaaau! Mä oon niin kade teille äideille joilla on kädentaitoja <3

    VastaaPoista
  4. Meillä jämäkankaista on tehty unikavereille yöpuvut. Tai siis varastossa olevista kankaista, kun en ole poikien syntymän jälkeen juuri ommellut, vaikka kankaita onkin tullut ostettua kaappi täyteen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tuo kävikin mielessä, olen itse lapsena mumman saumurilla huristellut nukeille vaatteita :) Hyvä idea

      Poista
  5. Hienon näköinen tuli :D Meillä on yksi kevätpipo joka on aivan samasta kankaasta! Ompele vaikka pieniä lahjapusseja ystävänpäivälahjoja varten tai miksi ei vaikkapa autokuosiset hernepussit lapsille..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tuo on kyllä kiva kangas :D Hernepussit olisikin kivoja, nään vaan sieluni silmin kuinka Iivo kaivaa ne herneet sieltä ja levittää joka paikkaan ;D Ehkä Akulle :)

      Poista
  6. Hieno paita! Ihana kirppislöytö. Ne onkin ihan parhaita, kun saa edullisemmin mitä kaupasta. Monet on tehneet myös tilkkupeittoja, niissä toki on isompi työ. Ja tilkuista oon kanssa nähnyt niitä pehmokäärmeitä ;). Minä oon vaan vienyt kaikki pienemmät tilkut pojan eskariin askartelua varten.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä onkin yksi ihana vauvan tilkkupeitto, Amin siskon Iivolle tekemä, se on kyllä ihana. No hei tuo käärmehän onkin loistava idea, pitää tulla katsomaan "uusin silmin" :)

      Poista
  7. Raglanit on kyl parhaita, tai ainakin ne musta istuu parhaiten lasten päälle. Ei jää olkapäistä pönöttämään ja törröttämään jos tekee vähän isomman, jotta käyttöikä on pitkä :D Leivinpaperi kaavapaperina :D:D mä käytän pergamiinia. Sitä saa hirvittävän suuren rullan pienellä rahalla ja sen leveys (ihan niinkuin sen leivinpaperinkin) riittää tosi hyvin lasten vaatteisiin. Hieno paita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) On kyllä raglan helpoin saada istumaan, mä tykkään myös tehdä kunnon kasvunvaralla. Vai pergamiinia, pitääpä googlettaa :D

      Poista
    2. Apua, luin ton mun kommentin ja mulle tuli sellai tunne et ihan kuin olisin jotenkin pitänyt huonona juttuna tuota leivinpaperia. En suinkaan (jos siis siitä sellai kuva tuli), kun siis just sille naureskelin että itekin käytän tommosta "talouspaperia". Pergamiini on hyvin samanlaista kuin leivinpaperi, mutta sitä ei muistaakseni voi laittaa uuniin. Kalan ja lihan käsittelyssä usein kai käytetään. Rullassa on muistaakseni jopa 50metriä :)

      Poista
    3. En ottanut yhtään silleen pahalla :D tajusin pointin, nou hätä :)

      Poista
  8. Onpa pähee paita ja kuosi. Mukavasti myös väriä. Tykkään :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista ♥