tiistai 5. tammikuuta 2016

OOTD Juhlavaatteet ja kampaus!

Viikonloppuna tanssittiin pitkästä aikaa häitä ♥ Ihmisten pitäis mennä enemmän naimisiin kun tuntuu olevan niin harvinaista herkkua nämä kunnon tälläytymis juhlat  :D  Sanoo hän joka meni maistraatissa naimisiin..

Joka tapauksessa. Päästiin siis pitkästä aikaa tälläytymään, nyt ennenku joku kuvittelee Amia tälläytymässä mun kaa niin mainitsen että mun tälläytymis seuralaisia oli Napa-sisko ja meidän äiti. Nämä juhlat oli meidän osalta lapsettomat ja miehet jäi reippaina poikasten kanssa kotiin että mamat pääsi radalle ;)

Mulla ei tietenkään ollut (oikeesti) mitään päälle pantavaa ja uuden vuoden aattoiltana vasta havahduin että seuraavana päivänä kaupat on kiinni  ja sitä seuraavana the päivä! Olin koko ajan tuudittautunut siihen että alesta sitten löytää jotain.. No onneksi oltiin  rakettia (ei raketteja koska niitä oli yksi) ampumassa mun isän luona ja hänen avovaimolla kaapit pursusi kaikenmoista klänninkiä :D Ei paha mulle..  Löytyikin sitten sopiva ja aivan mun tyylinen, tälläisen olisin itsekkin voinut ostaa jos mä joskus törsäisin siis..

Vähän mua arvellutti koko musta asu mutta sitten ajattelin että kun on kyseessä talvi-häät niin eiköhän se sovi..?


Mekko on yläosaltaan mustaa tekonahkaa ja alaosalta todella paksua joustavaa kangasta, se levenee ihanan tyttömäisesti alaspäin ja katkeaa juuri oikeaan kohtaan eikä ole mun mielestä yhtään synkkä tai raskas mustasta väristä huolimatta.


Sitten olikin vielä probleemana kaikki muu!! Mustat sukkikset, tsek. Mustat nilkkurit, tsek! Mekko on olkaimeton ja mulle se olisi ollut pelkästään jotenkin liian "alaston" joten lainasin vielä siskon tytöltä mustan trikoo boleron. Käänsin boleron vielä tolleen ovelasti liivien olkaimien alle niin ei tullut mitään turhaa paljastelua ;)


Kuvissa on vähän tarkennus pielessä kun otin jalustalla.. Laittauduttiin meidän äitin mökillä koska juhlat oli sielä samalla paikkakunnalla. Sovittiin että otetaan sitten kaikista hyvät kuvat ennen lähtöä mutta niin vaan aika lensi taas ja vielä autoon juostessa hädissään napattiin yhteiskuva :D Mä olin tietenki ensimmäisenä valmiina ja "haistoin" tämän aikataulun pettämisen ajoissa että kerkesin napata itsestäni ja sitten nopsaa Nadjastakin kuvan.  


Onneksi Nadja huomasi vielä napata mun hiuksista takaa kuvan koska se olis kyllä multa jäänyt!  Kampaus on aika samanlainen kuin tässä Helppo juhlakampaus! postauksessa. Pohjaksi laitoin kiharat tällä kertaa lämpörullilla. Jos haluu pehmeät ja kestävät kiharat vähällä vaivalla suosittelen lämpörullia. Samalla kun kiharat tekeytyy voi vaikka meikata (tai juoruta..). Ennen lämpörullia laitoin kuivien puhtaiden hiusten tyveen kuivashampoota ja latvoihin kiharrusnestettä. Kun otin rullat pois harjasin päällihiuksia hieman ja laitoin keksijakauksen. Sivuille tein pienet pätkät ranskalaista lettiä niin että otin vain alapuolelta lisää hiuksia mukaan, letitin latvaan asti tavallisesti ja kiinnitin kahdella pinnillä takaraivolle.



Mä en meikkaa kovin vahvasti juhliinkaan, vähän enemmän ripsaria ja rajaukset on yleensä mun juhlameikki :D (Kiitos vaan Nadjalle rajauksistakin) Kaulassa mulla oli koru jonka sain viime vuonna Amilta joululahjaksi.


Mekko Naf Naf
Kengät second hand
Bolero h&m

18 kommenttia:

  1. Hienon asun oot saanut koottua lainaamalla ja etsiskelemällä! <3 Mun pitäisi kans ehdottomasti tehdä tuolla tavalla. Mä oon yleensä se joka itse menee raivona kauppaan ja ostan sieltä neljä mekkoa jotka ovat vähän sinnepäin..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joskus muinoin munkin kaapit pursusi hätinä kerran käytettyjä kenkiä ja juhlavaatteita mutta oon viime vuosina tietoisesti enemmän yrittänyt kierrättää eli lainata ja ostaa kirpparilta varsinkin sellaisia mitä harvoin tarvitsee. Enkä pelkästään siksi että kotiäitinä pitää käyttää luovuutta rahan käytössä vaan on tässä jalompikin ajatus takana ;D

      Poista
  2. Vau! Olet kyllä upeana ollut liikenteessä ♡

    VastaaPoista
  3. Siis ihana tuo mekko, mulle kans! En oo ikuna kuullut tuollaista merkkiä, täytyypäs googlata. :D Ja aivan mahtava tyyli muutenkin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Tää mekko oli kyllä aivan nappi, vitsi mikä säkä :D

      Poista
  4. Upeat hiukset sinulla!
    Jos kiinnostaa ja löytyy aikaa, käy kattoon blogini!

    www.lettitytot.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos ♥ Kävin katsomassa, aivan ihana blogi teillä! Saatte musta heti lukijan :)

      Poista
  5. Upea nainen, niin kaunis olet! Kampaus on myöskin kaunis ja asu sopii sinulle. Minusta musta on ok väri häissäkin, sen merkitys vain hautajaisvärinä on tainnut jo hiipua. Ainakin meidän talvihäissä oli vierailla paljon mustaa ja veljeni kesähäissäkin sitä näkyi monen yllä pari vuotta sitten.

    VastaaPoista

Kiitos kommentista ♥