maanantai 25. tammikuuta 2016

Meren jäällä

Kuvassa on Raippaluodon silta mutta eihän se kyllä erotu kun on sen verran kaukana, tuossa ihan keskellä se kuitenkin on.

Viime perjantaina meidän poitsut meni mummin ja paapan luo yökylään. Katsottiin telkkaria myöhään (kröhöm, nukahdin sohvalle 23 jälkeen..) ja nukuttiin aamulla jopa puoli kymmeneen! Rauhallisen aamun jälkeen lähdettiin kelkkailemaan. Meiltä on lähimpään rantaan lyhyt matka joten helposti pääsee kelkalla suoraan jäälle. Mä en tykkää ajaa itse vaan ihan istua kyydissä ja katsella maisemia. Talvella saaristo on jotenkin ihan erilainen kuin kesällä, vaikka jäällä saattaa olla aikamoinen kuhina ja ruuhkakin suuri osa mökeistä on jotenkin hylätyn ja ressukan oloisia vaikka kesällä rannat on täynnä veneitä ja iloisia ihmisiä. Me ollaan mökkeilty lasten saannin jälkeen melko vähän talvi aikaan, mä pääsen yleensä kerran talvessa ja Ami pari kertaa. Viikko sitten Ami ja Aku oli saaressa yötä, jäätiin Iivon kanssa suosista kotiin. Nyt olisi kyllä hyvät jäät ja rekeenkin mahtuu mutta on se Iivo niin vilkas etten pysty varmaan edes kuvitella mitä kaikkea se keksisi pienessä mökissä puuhata :D

Pyörähdettiin ensin mökillä ja olisihan sinne tehnyt mieli jäädä, melkein jo päätettiinkin että laitetaan takka päälle ja palataan poikien kanssa illemmalla mutta jäi nyt kuitenkin tällä kertaa. Sielä "Sören", meidän soutuvene odottaa kinoksien alla kesää ♥




Pyöriskeltiin vähän ristiin ja rastiin, käytiin kahvilla Akun kummisedän mökillä ja pikkuusen pilkittiinkin. Tai enhän mä pilkkinyt, katselin vaan ja nautin kiireettömyydestä.


Tässä seuraavan kuvan pienessä hylätyssä mökissä  on jotain. Mä sitä aina katselen kun ohi mennään ja mietin että kenen se on? Selvästi sielä ei ole aikoihin oltu kun ei taida olla ikkunoitakaan. Ehkä se on vanha saunarakennus? Sitten tulee jotenkin surullinen olo. Joku on sen rakkaudella rakentanut ja sielä on nautittu rakkaiden ihmisten kanssa kauniista kesä päivistä ja illoista ja mitä sitten on tapahtunut? Onko omistaja kuollut tai muuttanut pois, miksi sitä ei ole myyty, tai onkohan tontille rakennettu uudet mökit, mutta miksi tämän on annettu rapistua? Tämä on jotenkin niin ihanalla paikalla, ilta-aurinko ja aivan rannassa. Tämmöisiä mä mietin :D Eikä tämä mökki-ressu ole ainoa, vaan tälläisiä hylätyn näköisiä rakennuksia on paljon ja usein mä jään miettimään niiden kohtaloa.


Yks juttu on melkein varma kun menee talvella jäälle. Aina tulee merikotkia vastaan. Nytkin niitä oli parhaimmillaan kuusi yhdellä silmäyksellä, on ne upeita. Yksi lensi pitkän matkaa meidän kanssa samaan suuntaan ja lopulta kaivoin kameran esille, mutta kyllä se sen verran kaukana kuitenkin lentää että pitäisi olla erilainen objektiivi jotta olisi tarkemman kuvan saanut.



Nyt ei tulekkaan sitten Insta-viikko postausta, jos seuraat mua instassa oot voinut huomata ettei päivityksiä ole ollut. Mun puhelin meni rikki ja tällä mun väliaikais puhelimella tulee niin surkeita kuvia ettei vaan pysty laittaan instaan :D Katsotaan koska asia korjaantuu vai pitääkö mun lopulta vaan myöntyä laittamaan tolla :/

Hyvää alkavaa viikko kaikille ♥

10 kommenttia:

  1. Kaunista katseltavaa.. :) Mä jotenkin ajattelin sellaista vanhanaikaista potkukelkkaa kun ensin kirjoitit "kelkkailemassa".. Sitten mä mietin, että miksi sulla on tuollainen kypärä ja sitten mä tajustin vasta että aaai.. ootte "moottorikelkkailemassa".. Hahaa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D Hahhaa, ei käyny mulla kyllä mielessä että vois sekottaa kun itselle niin itsestään selvää :D Kunnon varusteet potkukelkkailemassa ja Ami hikisenä lykkimässä mua ristiin rastiin "itse en tykkää ajaa vaan istua kyydissä" :D Oijjoi..

      Poista
  2. Ihania kuvia <3 tuli ihan semmonen harras olo näitä katsoessa :D <3

    VastaaPoista
  3. Teillä on siellä kyllä niin upeat maisemat, silmä lepää kun noita kuvia katselee! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kyllä <3 Vaasan saaristo on mulle kyllä niin rakas, kesällä ja talvella :)

      Poista
  4. Onpa kaunista♥ Me ei vielä kertaakaan olla oltu mökillä yötä talvella, vaikka ihan talviasuttava onkin. Aina vaan päiväreissuja tehty, kun ei ole leikkimieltä juoksevan veden puuttuessa lasten kanssa ollut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sepä se, kosteuspyyhkeillä pärjää tiettyyn pisteeseen mutta sitten jy nou tilanteessa tarvis ihan vettä :D Käytetään kyllä merivettäkin pesuissa ja sulatettua lunta :)

      Poista
  5. Teillä on ollut kiva päivä kahdestaan! Upeita maisemia, on se luonto kuitenkin niin erilaista siellä meren rannalla, mitä täällä sisämaassa. Moottorikelkkailemassa en olekaan vuosiin käynyt, minäkin tykkään kyllä enemmän istua kyydissä. Joskus 90-luvun lopulla jouduin/sain töissä laskettelurinteillä ollessani opettelemaan moottorikelkkailun ja se oli kyllä tosi hauskaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmasti jos vaan koittaisin ajaa niin pitäisin siitä :) Tavallaan on ihanaa kun jäällä on niin avaraa ajella mutta toisaalta olisi kiva jos olisi vähän enemmän korkeus eroja :D

      Poista

Kiitos kommentista ♥