perjantai 8. tammikuuta 2016

Näillä tarkenee!


Ihanaa kun on tullut talvi ja pakkanen! Nyt on saanut ottaa ne "järeimmät" varusteet esiin. Lämpösemmillä keleillä pojat on pitäneet kirpparilta edullisella löytyneitä ei niin paksuja haalareita (postaus niistä täälä). Syystä  että uusilla paksuilla haalareilla olisi tänä talvena tähän mennessä läkähtynyt ja välikausi vaatteet taas tuntunut mun mielestä kylmiltä (ja hankalampaa pukea kahta kerrosta + kurikset!). Myöskin siksi että mun mielestä pitää saada remuta ja kyllä olis vähän kirpassu kun pyöriskelisi uusilla toppavaatteilla rapalammikoissa, meidän pojat ei istu sivistyneesti hiekkalatikon reunalla ;)

Jouluun mennessä ei ollut montaa kertaa mittari pakkasen puolella mutta nyt paukkuu! Mä oon aina ostanut ne "pää"ulkoilu vaatteet uusina koska haluan olla varma että ominaisuudet on tallella, ettei tartte värjötellä kun kastuu ja tuulee läpi. Yleensähän täälä rakkaassa koto Suomessa on pikkusen kurjat ulkoilu kelit ja me ulkoillaan (lähes)säällä kuin säällä. Uutena on nämäkin siis ostettu mutta, jo vuosi sitten alesta tietty. Mä oo  tämämönen että mä ennakoin ja ostan aika paljonkin etukäteen pikkuhiljaa niin ei tuu yllätyksiä. Tähän mennessä oon onnistunut arvioimaan kootkin oikein (kop kop).

Akulla on Ahkkan henkseli toppahousut, denim musta. Ostettu viime keväänä Elloksesta puoleen hintaan. Viime vuonna Akulla oli Ahkkan toppahaalari, sama kuosi mutta sinisenä ja voin kyllä suositella. Varsinkin pitkälle ja hoikalle pojalle oikein nappi malli ja lämminkin oli eikä kastunut läpi. On muuten vielä aivan priima kunnossa odottamassa Iivon kasvua. Takki on Hatley, Kanadalainen merkki, ihan uusi tuttavuus mulle. Tilattu viime keväänä muistaakseni Zalandosta puoleen hintaan. Takin hirvi kuviot ihastutti mua ja Akukin tykästyi. Tämä on toi muhkea ja valmistajan mukaan pitäisi olla lämmin ja hylkiä likaa ja kosteutta, ainakin tähän mennessä oon tyytyväinen. Päällikangas tuntuu "herkältä" mutta aika näyttää ottaako osumia kuinka helposti.


Akulla on Sorelin loskakengät joiden pitäisi siis pitää lämpöisenä jopa yli -30 pakkasella. Nämä kengät ostin syksyllä ihan täydellä hinnalla (hitto). Ainakin tarkeni -25 villasukan kanssa että eiköhän nämä ole aika huiput loskakengiksi :D Hanskat mä oon jo useana vuotena tilannut Jesper Juniorilta. Nämä Jonathanin hanskat vaan on niiin hyviä! Välikausi hanskat ja toppa hanskat, mä ostan aina sitä "Super" mallia, ja tietysti kausi alesta..


Iivolla on kesällä puoleen hintaan Lekmeriltä tilattu Minymo toppahaalari. Tähän mä oon erityisen tyytyväinen. Niin nätti ja toimivan oloinen, hyvä malli tuolle meidän kirpulle ♥ Vaikka hihoissa ja lahkeissa on kasvun varaa ei Iivo yhtään "huku" sinne sekaan vaan pystyy liikkumaan hyvinkin ketterästi ;) Iivolla on kirpparilta 4e ostetut ihan tuikun näköiset mustat kuomat, löytö..(tää täälä hykertelee) Hanskat myös Jonathan.

Ei oo ihan peukalo löytänyt paikkaa  ;D
Pipot ostin joululahjaksi (niin söpöt) eikä meinannut millään löytyä kunnes Jollyroomista löytyi ja  juuri kerkesi jouluksi! Kaikenmoista pipoa ja kypärälakkia/huivia, välihanskaa/poronnahkahanskaa ja villa/fleecepukua tietysti löytyy väliin ja kyllä, me oltiin puistossa -25 asteessa! Nämä kuvat on otettu joulun välipäivinä eikä silloin ollut kuin muutama aste pakkasta ja nyt meille on jo satanut vähän luntakin, jee..

Tää kuva on niin hyvä. Aku lähestulkoon itkee kun Iivo on varastanut sen ämpäristä käpyjä
ja katsokaa Iivon ilmettä, niin tyytyväisenä syö saalistaan.

Hyvää viikonloppua! Nautitaan tästä kylmyydestä ♥

8 kommenttia:

  1. Kivoja kuvia :D Nuo toppahousut on tosi kivan näköiset. Mä olin vähän kahden vaiheilla, että voisiko meidän vanhemmalla jo olla kaksiosainen ulkoilupuku, ainakin tänä talvena vielä päädyttiin haalariin. Mutta nyt ale-myynneistä saisi tietty ostettua jo ensi vuodelle jonkun kivan kaksiosaisen.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Uskalsin ostaa housut ja takin kun Aku puki jo viime talvena niin reippaasti itse, vaikka onhan se haalari oikeesti helpompi.

      Poista
  2. Mä en oikein hirveesti etukäteen uskalla ostaa vaatteita. Siks kaikki hyvät alet meneekin multa sivu suun. Toi meidän poika kun tuntuu kasvavan milloin mitenkä ja aivan omaan tahtiin. Hyviä löytöjä sulla kyllä!

    Ja tosiaan ihanaa, että vihdoin ja viimein on päässyt käyttämään oikeita talvivaatteita. Me ollaan menty pitkälti vk-haalarilla tähän asti. Nyt saa laittaa jo villapukua alle. Tosin ehkä tää -30 alkaa olla jo liikaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei mekään silloin -25 kauaa oltu ulkona :D Vietiin Aku kerhoon kävellen ja jäätiin hetkeksi Iivon kanssa puistoon kun sitä niin harmitti ettei päässyt mukaan. Kärryissä pojilla oli paksu filtti ja lämmitetty kauratyyny sielä sisällä vielä :D

      Poista
  3. Kivan näköiset talvikamppeet teidän pojilla! Meilläkin ulkoillaan säällä kuin säällä. Aikuisille kaipaisin kunnon kuravaatteita, lätäköissä ei oikein voi pomppia perusulkoiluvaatteissa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Heh, mulla on kyllä veden pitävä takki ja kumpparit mutta kurahousut puuttuu ;D

      Poista

Kiitos kommentista ♥