tiistai 17. tammikuuta 2017

Puuvahalla keittiönpöydälle uusi elämä


puuvaha

Voi että! Mä oon niin tyytyväinen meidän keittiönpöydän uuteen ilmeeseen ♥ Meidän täyspuinen keittiönpöytä on ollut oikeastaan aina mun silmään väärän värinen. Ostettiin se kun muutettiin kerrostalosta rivitaloon ja meidän silloinen pöytä oli liian iso uuteen keittiöön. Tähän pöytään päädyttiin kun se oli tarjouksessa, jatkettava ja täyspuuta, eikä me tarvittu uusia tuoleja. Se onkin kumma kun yksittäinen pöytä voi olla aivan sairaan kallis verrattuna pöytä + x määrä tuoleja mukana. Oon siis aina pitänyt tämän pöydän päällä liinaa. Nyt sain idean hioa ja vahata pöytä uuteen uskoon. Tietysti mä olin vain tämän idean aivot ja Ami toteuttaja..

bloom puuvaha
Bloom puuvaha

Käytettiin tämmöistä Bloom puuvahaa, sävynä Tuohi (k-rauta). Aikaahan tässä meni. Hioa piti ensin karkealla ja sitten hienolla ennen vahausta. Vahaus kahteen kertaan ja sitten vielä hionta. Olisikohan siinä mennyt joku 12 tuntia.. en oo ihan varma kun oon ollut untenmailla Amin vielä ahertaessa autotallissa :D

bloom puuvaha

Alla vielä kuva pöydästä ennen.. Ei oikein istunut  meidän tyyliin ilman pöytäliinaa.


Seuraavaksi olen haaveillut uusista keittiön tuoleista, ne on kyllä aikalailla katseltuna jo.. Onneksi olen näinä kotiäiti vuosina oppinut odottamaan että saa mitä haluaa, aina ei vaan voi ostaa heti heti vaikka kuinka haluaisi. Eikä näissä tuoleissa mitään vikaa olekkaan, halutaan nyt vain kuusi samanlaista tuolia kun perhe kasvaa ja pöytää on nyt pidetty pitkänä. Tuli kyllä niin valoisa ja raikas koko keittiöstä. Aivan kevät fiilis heräsi :)


Ihanaa alkanutta viikkoa ihan jokaiselle :)

♥ Nora

6 kommenttia:

  1. Olipas hyvä uudistus! Tuon takia mekin ostettiin täyspuinen keittiönpöytä :) Se oma mieli ja maku kun vuosien saatossa voi muuttua tai jos pöytä saa osumaa, niin ilmettä on helppo muuttaa ja korjailla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, tykätään kyllä itsekkin kovasti :) Niinpä, tykkään ajatuksesta ettei aina tarvitse ostaa uutta kun kyllästyy :D

      Poista
  2. Vau! Tästä tuli kyllä tosi makee! :) <3 Välillä kannattaakin panostaa aikaa, se palkitaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ♥ On kyllä ihanaa kun on mies joka osaa ja haluaa toteuttaa mun pikku projekteja aina välillä :D

      Poista
  3. Olipas hyvä kun huomasin postauksesi. Meillä on täyskoivuinen pöytä pyökinvärisellä kannella. Sopi edellisen asunnon keittiöön mutta nykyiseen ei. Tiedänkin mikä on seuraava projektini. Kiitos inspiraatiosta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onpa kiva että sait inspiraatiota postauksesta :) Onnea projektiin!

      Poista

Kiitos kommentista ♥