torstai 26. tammikuuta 2017

Rv 30 + 31

Rv 29 + 0 - 30 + 6

Taas ollaan raskauden kanssa 2viikkoa pidemmällä! Edelleen aika kuluu tietyllä tavalla hitaasti mutta kuitenkin huiman nopeasti. Mulla tuli joku energia boosti tässä ja olen järkkäillyt paikkoja sekä tehnyt listoja mitä pitää hommata ennen vauvan tuloa ja millä taas ei ole niin kiire. Tärkeimmät eli vaatteet ihan pienelle, vaunut, sänky ja sitteri on hommattu. Itselleni taas olen hommannut uudet imetysliivit sekä vatsaa tukevan imetystopin, siinä ne mulle tärkeimmät.

Mitä sitten pitäisi hommata vielä ennen h-hetkeä? Apteekissa pitäisi käydä, septidin suihke napa-alueen putsaukseen, ceridal- öljy vähän kaikkeen.. ehkä särkylääkettä itselle (auts) ja sitten vanulappuja, topseja jne. Pikkuruisia vaippoja meiltä jo löytyykin kun baby sai joulupukilta vaippakakun ♥

 No vitsi, rintapumppu täytynee hommata. Olen ollut aina ahkera pumppaaja ja tuo käytettynä aikoinaan ostettu alkaa olla vähän kulahtanut.. Pumppu on Aventin käsikäyttöinen, aivan huippu! Mutta kun katsoin että jos vaikka uusisi silikoni osat, ne tulisi jo niin kalliiksi että melkein kannattaa ostaa uusi. Prismassa oli 18,90 Emma merkkinen pumppu joka näytti hyvin samanlaiselta mutta epäilen että onkohan yhtä hyvä, onko kellään kokemusta Emman pumpusta?

Kuva Vanhan Vaasan raunioilta
Oltiin Vanhan Vaasan raunioilla pulkkamäessä ja harmikseni huomasin että nyt en enää pysty itse laskemaan :( Liitoskivut on välillä aika lamaannuttavat sekä tietysti säännöllisesti vierailevat iskias kivut ei tykkää tuommoisesta "hurjastelusta" :D Onneksi pojat on reippaita laskijoita sekä kävelevät itse mäet ylös joten ei se menoa niin paljon haittaa. Tietysti olisi kivempi itsekkin osallistua mutta näin se nyt vaan menee.

Oon haaveillut paljon kesästä ♥ Kuinka kaikki on sitten monestakin syystä helpompaa ja kuinka ihana meidän piha on kesällä. Laitoin jo ensimmäiset tomaatin siemenet itämään, katsotaan riittääkö valo jo.

Myös kasvihuone odottaa kesää ;)

Oi kesä! Katselin viime kesän kuvia ja fiilistelin vähän instaankin. Tämä kuva on viime kesänä mun äidin mökillä tyttöjen- reissulta otettu. Kuvassa on siis minä, mun sisko ja äiti. Maattiin koko päivä viltillä auringossa ja välillä siemailtiin kuplivaa,  niin parasta.


Neuvolassakin tuli käytyä. Hemoglobiini oli vihdoin lähtenyt nousuun, jess! Painoa oli taas tullut samaa rataa kuin tähänkin asti mutta onneksi mun neuvola kätilö on sen verran ihana ettei ole koskaan vihjaillut mitään reippaammastakaan painonnoususta vaikka kyllähän sitä tuli varsinkin ensimmäisessä raskaudessa. Hän oli vaan silleen että eihän sulla oo tullut vasta kuin 12kg, mä olin vähän että ai vasta..  Vauva hengaili pää alaspäin, mutta mielestäni hän kyllä vielä vaihtelee asentoa.  Mua melkein nauratti kun "täti" sanoi että "sullahan on mennyt niin nopeasti ja hyvin tämä raskaus" :D Niin varmasti paperilla joo. Totta puhuakseni onhan tämä mennyt hyvin, vauvalla ei ole ollut mitään hätää ja itsekkin olen siinä mielessä voinut hyvin että voisihan sitä aina mennä huonomminkin. Pääsen  kuitenkin liikkumaan ja pystyn huolehtimaan päivät yksin pojista, kodista ja itsestänikin. Vapaapäivä toisinaan tulee kyllä tarpeeseen ja Ami veikin poikia maalle mökille pariksi yöksi ja mä sain vaan olla ♥ Myös anoppi ottaa toisinaan poikia päiväksi leikkimään ja nämä on kyllä tärkeitä henkireikiä.

Viime viikonloppuna oli Perheblogien kehittämispäivä johon minäkin osallistuin vaikka vähän epäilyttikin pitkä junamatka. Hyvin se kuitenkin sujui, takas tullessa oli vähän tukalampaa kuin mennessä mutta kyllä kannatti! Aivan huippu reissu ja varmasti mun viimeinen yksin hetkeen aikaan.

Rv 31 ♥ ja Hotel Rantapuiston kaunis aamuinen maisema

Näillä eväillä taas kohti tulevaa. Viikot käy väkisinkin vähiin, iiks!

♥ Nora

4 kommenttia:

  1. Oih! h-hetki lähestyy! Jännää! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No on :D Niin lähellä mutta niin kaukana..

      Poista
  2. Nykyään raskaudet menee taatusti nopeammin kuin ennen tai siltä ainakin tuntuu kun kaikilla tutuillakin vaan viikot juoksee :D Pian teilläkin on jo pieni ihanuus sylissä♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, tää on tää hektinen nykyaika kun raskauskin on nopeampi ;D Jonkinlaisen ahaa elämyksen koin tässä juuri, että se maha on tossa ja aika iso, eli se vauvakin tulee aika pian :D

      Poista

Kiitos kommentista ♥