torstai 27. huhtikuuta 2017

Julkinen imetys

Kylläpäs oli kuumottava tilanne eilen kun olin vauvan kanssa yksin shoppailemassa ristiäisiin vaatteita. Oltiin kierrelty kauppoja jonkun aikaa ja alkoi tulla nälkä joten menin lounaalle ja tietysti olin varautunut henkisesti siihen että vauvallekkin tulee nälkä koska oltiin oltu liikenteessä jo jonkun aikaa.

Kuten olen monesti maininnut, olen imettänyt poikia pitkään. Tällä hetkellä olen imettänyt 3v ja 10kk elämästäni.  Sanomattakin selvää että on tullut imetettyä vähän vaikka missä, mutta koskaan en ole esimerkiksi ravintolassa imettänyt yksin, ilman jonkun toisen aikuisen henkistä tukea.

Istuin syrjäisimpään pöytään ja söin ensin itse. Sitten alkoi rattaista kuulua pientä ininää.  Nappasin tytön syliin ja hetken keräilin rohkeutta.  Muuten oli melko hiljaista mutta viereiseen pöytään oli istahtanut vanhempi mies, onneksi selkä minuun päin. Varovasti asetin vauvan rinnalle  (sille vähemmän suihkuavalle) ja toivoin että ei tarvitsisi pitää taukoja kesken syötön.  Päässä pyöri kauhukuvia netin videoista joissa imettävälle äidille raivotaan.. nauroin mielessäni yhdelle tarinalle jossa äiti suihkautti maitoa raivoavan miehen päälle :D mäkin voisin tehdä niin.. No sitten tietysti maitosuihku kävi liian kovaksi ja piti pitää tauko. Kauhukseni maitoa suihkusi kaaressa pöydälle, en kyllä tajua mistä välistä koska olin kuitenkin valinnut vaatteetkin niin ettei tarvitse turhia paljastella. Kukaan ei kuitenkaan loppujen lopuksi tainnut edes huomata että imetin!

Masu täynnä ❤

Sitten mentiin vessaan huoltotoimenpiteille ja mietin itsekseni että kuinka ikävää jos sielä haisevassa, likaisessa  (ei se ollut erityisen haiseva eikä likainen, mä vaan inhoan yleisiä vessoja) vessassa olisi pitänyt pöntön päällä istuen imettää.. Sitäkin on joskus aikoinaan kokeiltu eikä ikinä enään.

Onko teillä ollut kuumottavia tilanteita liittyen julkiseen imetykseen? Oletteko kenties saaneet negatiivista palautetta? Mitä mieltä yleensä olet julkisesta imettämisestä?

♥ Nora

8 kommenttia:

  1. Olen imettänyt usein julkisesti. Kyllä se vieläkin vähän aina jännittää, etenkin kun tyttö saa rintaraivareita välillä. Onneksi en ole koskaan saanut negatiivista palautetta, se tuntuisi tosi pahalta. En kyllä itsekään haluaisi koskaan syöttää vauvaa vessassa, hyi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jostain syystä se kyllä jännittää vaikka ei koskaan ole kukaan mitään sanonut. Onneksi julkinen imetys yleistyy koko ajan niin ehkä jonain päivänä jonkun muun ei tarvitse jännittää :)

      Poista
  2. Suloinen neiti♥ Kuka aikuinenkaan haluaisi vessassa syödä? Mä imetin joskus Onnia jopa Prisman käytävällä, kun kärryt oli täynnä tavaraa ja olin poikien kanssa kahdestaan liikkeellä, mutta valittiin sentään syrjäisempi ja hiljaisempi osasto ja selvittiin vain muutamalla pahalla katseella :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin oon tehnyt toimintasuunnitelman kauppareissuja varten, missä aion imettää jne. :D

      Poista
  3. Kamalin oma kokemus oli keskellä ostoskeskusta jossa ei ollut mitään rauhallisempaa nurkkausta.. kieltäydyin kuitenkin menemästä mihinkään vessaan. Silloin sain kyllä pari ilkeää katsetta.. :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Murr niille ilkeille ihmisille :( Hyvä että uskalsit kuitenkin syöttää vauvan :)

      Poista
  4. Mulla oli kans kuumottava tilanne, kun pojan ollessa noin 1,5kuukautta piti keskellä kauppaa imettää. Löysin taloustavaraosastolta jakkaran, jolle istahdin. Kylläpä siinä joku vanhempi rouva kävi juttusilla, mutta lähinnä kehui että hyvä, kun pystyn imettämään. Jotenkin jännittävä tilanne se oli. Toivoisin niin, että olisin rohkeampi tuon julki-imettämisen kanssa. Ehkä harjoitus tekee mestarin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokemus kyllä tuo varmuutta ainakin kohdata ne ikävät katseet, mutta on se aina vähän jännittävää. Hyvä kun uskallat imettää julkisesti :)

      Poista

Kiitos kommentista ♥