maanantai 17. huhtikuuta 2017

Isyysloma loppui, kuinka me selvittiin?



Viikko takana uutta arkea, päivät yksin kolmen lapsen kanssa.  Miltä nyt sitten tuntuu? Hyvältä, kaiken kaikkiaan hyvältä.  Kaikki ei toki ole mennyt ihan niin kuin siellä Strömsöössä mutta hei, eipä mee Strömsöössäkään :D

En muista olenko maininnut että Iivo sai kerhopaikan Akun kanssa samasta ryhmästä? Kaksi viikkoa Iivo on nyt kerhoillut ja hän on luonnollisesti hyvin innoissaan koska tätä on odotettu jo pitkään.  Tämä helpottaa mun arjen pyöritystä sen verran että mun ei ole pakko hosua vastasyntyneen kanssa perhekerhoihin kun Iivokin saa seuraa ja ohjattua puuhaa 2 kertaa viikossa.

Ensimmäisen viikon perusteella uskon että selvitään jatkossakin ihan kunnialla, varsinkin kun kevät tekee tuloaan kovaa vauhtia ja ulos lähteminen helpottuu huomattavasti. Tällä viikolla  ollaan keritty jopa tehdä pääsiäis valmistelujakin ja päästy lenkillekin! Poikien toinen kerhopäivä meni mulla vauvan kanssa ilmavaivoja tuskaillen ja toisena kerhopäivänä taas kerettiin käydä kaupassa ja siivoilla ja vaikka mitä. Hirveästi en halua sopia etukäteen menoja vaan mennään fiiliksen mukaan. Onneksi pojat leikkii hyvin keskenäänkin ja iltaisin on seuraa naapuruston lapsista. Eli ei ole niin vakavaa jos aamu venähtää pitkäksi tai jäädäänkin vaan omaan pihaan leikkimään.


Vauva on edelleen rauhallinen ja tyytyväinen.  Pikkuisen on vielä ollut masuvaivoja mutta ei edes päivittäin, silloin aina muistan että pitää vieläkin olla tarkkana tuon maitosuihkun kanssa. Tiheän imun kausi on on selkeesti ollut nyt muutaman päivän päällä ja tuntuu että hän syö syömästä päästyään, en kuitenkaan ole kokenut sitä millään tavoin ahdistavaksi tai rajoittavaksi, se nyt vaan kuuluu asiaan.  Tyttö olisi muutenkin mieluiten sylissä ja useimmiten päivällä havahtuu unesta kun laskee esim. sänkyyn.  Hän ei kuitenkaan itke, on vaan yksinkertaisesti hereillä.  Manduca onkin kovassa käytössäVaunuissa pihalla nukkuu onneksi paremmin, yleensä yhdet useamman tunnin unet päivässä. Yöllä pitää saada olla kylkiparkissa, hän nukkuisi varmaan päivät läpeensä jos köllisin vieressä sängyssä:D 



Tällä viikolla mulle on aiheuttanut harmaita hiuksia mun läppäri, se taitaa vedellä viimeisiään. En saa sitä nyt ollenkaan päälle ja kirjoitan siis kännykällä, todella rasittavaa. Nyt mulla on ollut heti ihan hulluna ideoita ja ajatuksia mutta tää kännykkä ei inspiroi millään tavalla kirjoittamaan.. Kyllä tuon vielä varmasti päälle saa kun Amilla on aikaa vähän paneutua mutta pitänee alkaa katsella uutta konetta. Rasittavinta on että en pysty vastaamaan kommentteihin! Tää mun kännykkä ei jostain syystä julkaise mun omia kommentteja, tai varmasti sekin onnistuisi mutta mä en vaan osaa :D




Tässä vielä muutama kuva meidän prinsessasta ❤ Toivottavasti saan pian tietokoneen käyttöön niin sujuu tämä bloggaus vähän jouhevammin :)


Toivottavasti te kaikki vietitte mukavan pääsiäisen. Mulla se meni pitkälti kylkiparkissa prinsessan kanssa, ei paha.

❤ Nora 

6 kommenttia:

  1. Aina helpottaa kun vauva on tyytyväinen. :) Meillä tosin vain yksi lapsonen, joten ei ole omaa kokemusta. :D ihania kuvia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä on varmasti iso ero onko vauva tyytyväinen vai vaikkapa paljon masuvaivoja. Huomaa kyllä niinä päivinä kun vauva on halunnut olla paljon sylissä että kyllä sitä hommaa piisaa :D Kiitos kommentista ♥

      Poista
  2. Ihana, että sinusta tuntuu että tilanne on hallinnassa kolmen lapsen kanssa :) Siinä on kyllä varmasti puuhaa, mutta sehän on osa tätä äitiyttä! Ja taitaa pikkuneidillä olla pieni hymykuoppa poskessa.. aivan ihana <3<3<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hänellä on hymykuopat ♥ ♥ Niin liikaa :D Puuhaa piisaa mutta tosiaan, tuntuu edelleen että tilanne on hallussa :D

      Poista
  3. Vau, mutsi hoitaa! :) Ihanaa et arki sujuu hyvin ja rennolla otteella. Mulla kans kännykkä jättää kommentteja julkaisematta, raivostuttavaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, joo mä hoidan mä hoidan :D Tekniikka menee välillä yli hilseen mulla ainakin :D

      Poista

Kiitos kommentista ♥