perjantai 4. maaliskuuta 2016

DIY Neuletakista neulehameeksi!


Suureksi harmistukseksi mun rakas neuletakki joka oli mun pukeutumisen kulmakiviä, tuli tiensä päähän. Siihen tuli mystinen pieni reikä selkään ja mua harmitti niin etten voinut heittää sitä pois. Sitten kerran mulla välähti! Takki oli malliltaan melko ihonmyötäinen kiinni ollessaan ja päätin kokeilla tuunata sen hameeksi. Kuinkas tämä muuntautuminen sitten tapahtui?


Leikkasin takin halki kainaloiden alta, säästin hihatkin varmuuden vuoksi.. Hameesta olisi voinut tehdä hitusen pidemmänkin mutta selässä olevan reiän takia piti vähän lyhentää, onneksi mä tykkään semmoisista lyhykäisistä hamosista ja tunikoista joita voi sitten pitää peittävien sukkiksien tai legujen kanssa, pitää kato näyttää vähä säärtä.. hahhaa  ;D


Ajelin leikkauspinnan saumurilla ettei lähde purkautumaan. Mallailin pituuden ja käänsin reunaa leveän kuminauhan (jota löytyi kaapista) verran, sitten ompelin suoralla kujan kuminauhalle. Edessä ompelin pätkän käsin nappien takia. Ompelin edestä napituksen umpeen myös huomaamattomasti käsin, ettei pääse vilkkumaan..


Tadaa! Siinä se.


Tästä saikin kivan asun. Puin hameen kanssa täysin peittävät paksut mustat sukkikset, vaalean mintunvihreän neule t-paidan jonka ostin viime kesänä Gina tricot:sta sekä mustat pitkävartiset matalat saappaat (ellos, ikivanhat).




Nyt vielä kun pääsisi pukemaan tämän asun jonnekkin :D

Ihanaa viikonloppua ♥

T:Nora

20 kommenttia:

  1. Hyvä idea! Mä oon joskus tytön pieneksi jääneistä tai hajonneista mekoista tehnyt tytsylle juurikin hameita niin lempivaatteet on saaneet lisää käyttöikää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varsinkin jos kangas on hyvänlaatuinen niin ehdottomasti kannattaa kierrättää joksikin uudeksi ihanaksi luomukseksi :)

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Kiitos, mä itsekkin yllätyin positiivisesti kun puin sen päälle :D ainahan ei tiedä mitä näistä tuunailuista loppujen lopuksi tulee ;D

      Poista
  3. Oi! Hieno tuunaus ja tykkään myös tuosta mintunvärisestä paidasta.. :D *Ihkuu* viikonloppua teille! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoos ♥ Siis mä olin aivan unohtanut tämän paidan, onneksi tuli vastaan kaapissa :D

      Poista
  4. Hyvältä näyttää :) Iloista viikonloppua!

    VastaaPoista
  5. Oikein kiva on, hyvä sinä!! Mulla on vähän samantapainen projekti suunnitteilla. Ei näitä lempparivaatteita noin vain voi roskiin heittää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sinikka :) Ei voi heittää, olin niin iloinen kun keksin tämän ja se vielä onnistui :D

      Poista
  6. Hieno keksintö ja toteutus! Ihana hame, joka sopii sun tyyliin niin hyvin :). Sinä oot kyllä niin supernätti <3!

    VastaaPoista

Kiitos kommentista ♥