lauantai 14. toukokuuta 2016

Kuinka sujui lennot lasten kanssa?

No hyvin! Naurettiinkin että olisi voinut luulla että meillä on hyvinkin hyväkäytöksinen pian 2vuotias..  Lähdettiin siis perjantai iltana 22.20 Vaasan lentokentältä. Haastavinta oli odottaa koneeseen pääsyä väsyneiden lasten kanssa. Iivo venkoili sylissä ja Akukin oli pikkuisen levoton, no kai sitä itsekkin oli pikkuisen levoton ja väsynyt kun jännitävä matka edessä :)

Lentoyhtiä oli Turkkilainen Corendon, olin etukäteen lukenut niin hyviä kuin huonojakin arvosteluja netistä mutta niistä typerimmistäkin arvosteluista huolimatta oltiin luottavaisen hyvillä mielin lähdössä matkaan. Päästiin hyvin asettumaan koneeseen, Aku ikkunapaikalle minä Iivon kanssa keskelle ja Ami käytäväpaikalle. Nousuun oltiin varauduttu purkalla ja tutilla. Nousu kävi äkkiä ja luulen ettei Iivo edes tajunnut mitä tapahtuu :D Hetki ihailtiin maisemia yhdessä vaikka alkoikin olla pimeää.

Varmaan puolisen tuntia noususta olikin molemmat pojat sikeässä unessa! Iivo nukkui Amin sylissä ja Aku penkillä poikittain pää mun sylissä. Koneessa oli melko kuuma ja siihen ei oltu osattu varautua, toinen mikä hieman välillä ärsytti oli meluavat humalaiset jotka notkui koko matkan vessajonossa meidän vieressä, oli muuten ainoat metelöivät humalaiset joita koko matkalla nähtiin.. Onneksi pojat nukkui niin sikeästi koko lennon ettei mikään meteli härinnyt unta. Me aikuiset ei kyllä saatu nukuttua huonoissa asennoissa hiki virraten :D mutta samapa tuo, tärkeintä että lasten lento sujui hyvin. Iivo ei herännyt edes kun laskeuduttiin, vasta kun poistuttiin koneesta.

Bussimatka kesti hotellille noin vajaan tunnin kaikkineen ja se aika pojat olivat hereillä. Meillä oli leipiä ja pillimaidot mukana bussi matkaa varten, syötiin ne ja Iivo nukahti uudestaan eikä herännyt ennen kuin aamulla hotellihuoneesta. Akukin nukahti nopeasti kun päästiin huoneeseen.

Menomatka ei olisi voinut paljon paremmin sujua vaikka olisin itse sen käsikirjoittanut. Kyyti oli tasaista eikä missään vaiheessa pelottanut tai edes pahemmin jännittänyt.

Takaisin lento lähti Turkista seuraavana perjantaina, siis eilen klo.17.00. Iivo oli skipannut päikkärit joten pian nousun jälkeen oli taas pieni tuhisija unessa noin yhden ja puolen tunnin ajan, Aku ei paluumatkalla nukkunut lainkaan. Paluulennolla ihailtiin pilviä ja välillä näkyviä maisemia, luettiin yhdessä ja pojat saivat myös pelata kännykän lastentilassa erilaisia pelejä. Vasta kun oli yli puolet lennosta takana piti turvautua eväsvarastoihin eli rusinoihin, pieneen pussiin sipsejä ja muutamiin kekseihin. Jos lento olisi ollut yhtään pidempi kuin neljä tuntia oltaisiin oltu Iivon kanssa pulassa mutta tämä aika meni oikein loistavasti!

Aiemmin kyselinkin että mitä mukaan lennolle lasten kanssa? Meillä oli omia eväitä, juuri noita edellä mainittuja plus menomatkalla kaksi lasten smoothiea jotka siis sai viedä turvatarkastuksen läpi + meillä oli purkkaa nousuun ja laskuun.  Koneessakin kyllä oli yllättävän hyvä snäkki valikoima eikä hinnatkaan ihan erämaa tasoa olleet eli olisi pärjätty ilmankin vaikkakin mun mielestä oli hyvä että oli omia. Niskatyynyt oli turhat, pienessä tilassa ei saatu niitä aseteltua hyvin mutta Iivon pieni viltti oli sopiva päänalus hänelle ja Aku taas piti päätä nukkuessa mun sylissä. Tabletti oli meillä turha koska kännykässä oli hyviä lasten pelejä + piirto juttuja. Ne muutama pieni kirja mitä meillä oli tuli tarpeeseen paluumatkalla ja Akulla oli myös muutama kynä ja paperia piirtelyyn.

Jos joku miettii uskaltaako lentää Corendon yhtiön koneilla, me voidaan suositella. Kyyti oli tasaista ja henkilökunta ystävällistä. Suomea he eivät puhuneet mutta hei, jos olet matkustamassa ulkomaille voi olla hyvä jossain vaiheessa huomata ettei kaikkialla maailmassa puhuta Suomea, englannilla pärjäsi sen vähän mitä piti yleensäkkään puhua.

Hohhoijjaa, itse lomasta kirjoittelen kunhan kerkeän. Sen verran sanon että oli loistava loma, loistava hotelli ja loistavat kelit :)

p.s. Pahoittelen kuvien puuttumista, kamerasta loppui akku eilen illalla kun sitä  koneessa selailin ja laitoin vasta hetki sitten latautumaan.

♥ Nora

1. Kiva kuulla että teidän matkat meni hyvin! Tuollainen 4 tunnin matka kuulostaa ihan helpolta, mutta tiedän kokemuksesta että se voi myös olla todella haastavaa.. :) Mä niin oottelen että saan kuulla lisää teidän reissusta!! <3

1. Juu, luulenpa että tuurilla oli paljon tekemistä asian kanssa :D Kirjoittelen lisää kunhan jaksan, nyt on vähä semmonen "pyöritään ympäri taloa omissa puuhissa" päivä :D

2. Minä seurasin teidän reissua instassa, ihania kuvia laitoit! Voi vitsit, hyvä että kaikki meni hyvin. :)

3. Olipas mukava lukea, että matka meni hyvin! Ja lennot erityisesti :). Me ollaan pääsääntöisesti lennetty aina Finnairilla, ja niillä mun mielestä on aika kovat hinnat välipalojen laatuun nähden. Pitäisi joskus testata muitakin lentoyhtiöitä. Instassa minäkin ihailin teidän lomatunnelmia :)