torstai 9. kesäkuuta 2016

Ikänäköä!?

Oon nyt pari viikkoa sulatellut tätä asiaa ja pakko se on myöntää, ikä alkaa painaa :D Hahhah, no ei nyt sentään mutta kävin näöntarkastuksessa ja lasithan sieltä tarttui mukaan. Oon kärsinyt pitkään jatkuvasta päänsärystä (noin pari vuotta) ja syytä on nyt jonkun aikaa selvitelty eri lääkäreiden kanssa ilman tulosta, seuraava lähete lähti neurologille.

Oon aina ollut sitä mieltä että mulla on hyvä näkö mutta päätin käydä kuitenkin tarkistamassa asian. Kaukonäkö olikin hyvä mutta lähinäkö oli huonontunut ja koska jonkun verran tulee väkisinkin oltua koneella (tämä blogi ikään kuin vaatii sitä) ja tykkään myös lukea niin laseille oli tarvetta. Sitten vaan laseja valitsemaan. En ole koskaan edes kokeillut laseja, koska en ole ikinä ajatellut tarvitsevani sellaisia. En tykkää käyttää edes aurinkolaseja koska tuntuu että ne on aina vinossa tai painaa tai tai tai.. No muutamia kokeiltuani aloin kuitenkin jo vähän lämmetä ajatukselle ja mieleiset lasit löytyi suht nopeaan.


Näissä on kivasti väriä mutta päälle näkyy kuitenkin oikeastaan vaan mustaa.


Lähinnä kotonahan näitä tulee käytettyä koska ovat lähilasit ja täytyy sanoa että mitä enemmän näitä pitää sitä luontevammalta tämä tuntuu ja kun koittaa lukea ilman laseja huomaa kyllä selkeän eron.


Ikänäköä, näin yks lääkäri mulle sanoi "Kyllähän sulla voi olla ikänäköäkin". Omg, sanonko. Optikko sentään paikkaili  ja sanoi että "Aikuisnäköä" :D Oli mitä oli. Sitä en tiedä onko tällä jotain tekemistä mun päänsäryn kanssa, sehän on hyvin mahdollista ja jää nähtäväksi.

T: Lähes tulkoon vanhus

p.s. Anteeksi vähän känyset kännykkä kuvat mutta nyt ei irronnut mitään kuvaussessiota uusien lasien kanssa ;D





8 kommenttia:

  1. Hahaa.. :) On hienot lasit! Ja muuten - tuo "aikuisnäkö" on huomattavasti paljon kivempi termi!! <3<3<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, aikuinen mä voin olla mutta että iäkäs :D :D

      Poista
  2. Musta nykyisin on niin kivoja rillejä, että mäkin haluaisin. Ja siis onhan mulla lasit, mutta ne on tosi rumat. Pitäisi ehkä suunnata optikolle itsekin 😁

    Hienot lasit löysit :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Joo, jos on ylimääräsiä roposia niin optikolle vaan ;D Kyllä tuntuu että rahanmenoa ei voi estää..

      Poista
  3. Hyvän näköiset lasit! Mullakin tuli parikymppisenä ikänäköä :D. Mutta on tuo aikuisnäkö paljon parempi termi.

    VastaaPoista
  4. Hienot rillit! Millaist vahvuudet sinulle tuli laseihin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Kröhöm, en ihan ymmärrä tuosta lapusta mitään mutta siinä lukee että molemmissa silmissä on +0,75 ja - 0,25 :D Paljoa se ei ole sen verran mä tiedän mutta oon kyllä huomannut että varsinkin jos oikein lukee kirjaa tai on kauemmin koneella niin niistä on kyllä hyötyä, ei väsy silmät :)

      Poista

Kiitos kommentista ♥