torstai 11. helmikuuta 2016

Valokuvauksen peruskurssi, chek!


No nyt on käyty valokuvauksen peruskurssi. Kurssia oli viisi kertaa, 2,5h kerrallaan ja täytyy sanoa että mulle oli hirveen vaikea istua niin paljon! Tietysti myös kuvattiin mutta ensin oli teoriaa ja myös katsottiin ja analysoitiin paljon kuvia. Tämän postauksen kuvat eivät ole mestariteoksia mitä nyt olen tietysti oppinut luomaan ;D vaan kurssin tunneilla otettuja harjoitus näpsyjä.










Täytyy sanoa että kivaa oli, ja olen jopa oppinut ymmärtämään kameraani, tai kameraa yleensä, paremmin.  Aion ehdottomasti ilmoittaa itseni jollekkin toisellekkin kurssille, vaikka en nyt ihan heti niin kuitenkin. Vaikkapa ompelukurssi, se olisi kivaa :)

Liian vähän olen viime aikoina ehtinyt kuvailemaan, tykkään kuvata enemmän ulkona ja vaikka päivät ovatkin nyt jo vähän valaistuneet on viime päivinä satanut niin etten ole viitsinyt ottaa kameraa mukaan ulos. Ainakin mun pään sisällä olen jo hirrveästi kehittynyt, katsotaan huomaako tulevaisuudessa vaikutusta täälä blogin puolella kuvien laadussa kunhan kerkiän harjoitella :)

12 kommenttia:

  1. Oi! Varmasti tuli opittua todella paljon hyödyllistä.. Mullahan on nyt tuo valokuvauskurssi tulossa myöhemmin keväällä ja olen siitä ihan sairaan innoissani :) Wuhuu..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jess! Kivaa kun on jotain mitä odottaa :)

      Poista
  2. Siis tää on juurikin sellainen juttu mihin haluisin mennä (ja mitä tarvitsen) Täälläpäin on vaan niin hölmön vähän kaikkea ettei valokuvaus kurssejakaan tietenkää ole, tai sitten en oo tarpeeksi ahkerasti kaivellut :D Tosi kivoja noi kuvat missä valo juoksee noin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, joo "valomaalaus" on kyllä kivaa kun kaikista kuvista tulee erilaisia :)

      Poista
  3. Tuollainen kurssi olis kyllä kiva! Mulla joskus kauan sitten opintoihin liittyi yksi kurssi kuvaustakin, mutta ehdin vuosien saatossa unohtamaan ne kaikki opit ennen kuin sain kameran jolla niitä olisi voinut hyödyntää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äkkiä katoaa päästä tieto jos ei pääse käytännössä toteuttamaan :/ Toisaalta ehkä myös palautuu nopeasti jos menisit jollekkin kurssille :)

      Poista
  4. Valokuvauskurssille on kyllä jossain vaiheessa päästävä. :)

    VastaaPoista
  5. Tuo oli peruskurssi minkä kävit? Mitä siellä ihan oikeesti käytiin läpi? Toki järjestäjien välillä on varmaan aika paljon eroja, mutta kun olen miettinyt itsekin valokuvauskurssia niin en tiedä meneekö mun kohdalla "hukkaan" peruskurssi. Valokuvaan aina digijärkkärin manuaalitoiminnolla ja säädän siis itse valotuksen, aukon, ison jne. ja ainakin itsellä on sellainen käsitys, että jotain jo niistä tiedänkin :) Mitä luulet, voisinkohan hypätä suoraan jollekin seuraavalle tasolle? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo oli ihan peruskurssi, osa oli juuri ostanut kameran eikä koskaan edes kunnolla kuvannut sillä vielä. Käytiin läpi kameran perustoiminnot melko pikaisesti, lähinnä keskityttiin sitten kuvan luomiseen. Mitä haluaa kuvalla kertoa ja kuinka sen toivotun lopputuloksen saavuttaa. Vähän erilaisia tekniikoita ja "sääntöjä", sommittelua ja analysoitiin kuvia, hyviä ja huonoja. Se oli aika mielenkiintoista. Itse olin jonkun verran kuvannut manuaalilla mutta halusin nimenomaan oppia säätämään kameran nopeasti ettei aina menisi niin aikaa miettimiseen. Ajattelin että ei mua ne muut hommat nyt niin kiinnosta mutta kylläpä vaan kiinnosti :D

      Poista
  6. Nämähän on hienoja! Hyvin samantapaista sisältöä meilläkin on tuolla kurssilla. Parasta on, kun saa palautetta ja vinkkejä, miten ottaa parempia kuvia. Ja just eri tilanteissa. Pää on kyllä pyörällä kaikesta uudesta tiedosta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, hetkellinen epätoivo ennen kuin huomaakin tajuavansa mistä puhutaan :D

      Poista

Kiitos kommentista ♥