maanantai 11. heinäkuuta 2016

Terveelliset banaaniletut

Näitä mun on pitänyt jo iät ja ajat kokeilla ja nyt viimein sain aikaiseksi! Eli terveellisiä ja herkullisia lettuja joihin yksinkertaisimmillaan tarvitaan vain banaania, kananmunaa ja paistamiseen öljyä. Nämä käy niin aamupalalle, välipalalle kuin herkkuhetkiinkin. Ohjeen lettuihin löysin täältä.
Annokseen yhdelle tarvitaan:

2 kananmunaa
1 banaani
ripaus vanilliinisokeria/uutetta
paistamiseen öljyä, mä käytin kylmäpuristettua kookosöljyä
Banaanit, munat ja vanilliinisokeri vaan kulhoon ja sauvasekoittimella sössöksi, sitten paistelemaan! Ihan niin kuumalla pannulla ei kannata paistaa kuin perinteisiä lättyjä ettei ne pala ja kannattaa myös antaa koko lätyn "hyytyä" kunnolla ennen kuin kääntää koska ne menee helposti rikki. Meidän levyt on asteikolla 1-9 ja paistoin seiskalla.

Tein annoksen triplana koska tein näitä aamupalaksi mulle ja pojille. Aika reilusti tuli ja näitä jäikin vielä evääksi rannalle.
Mä tykkäsin kovasti jäisien marjojen ja hunajan kanssa, nam! Aku tykästyi myös, Iivosta nyt on vähän vaikea sanoa päätyikö ne suuhun vai mihin mutta ainakin lautanen tyhjeni.. ;D
Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille ♥

8 kommenttia:

  1. Nam! Banaaniletut on kyllä hyviä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On, näitä tullaan kyllä tekemään paljon :D

      Poista
  2. Nam! :D Itse en ole koittanut tehdä näitä, mutta nyt tuoreiden marjojen kanssa sopisi varmasti todella hyvin! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeile ihmeessä, tuli kyllä mun ja Akun lemppari :)

      Poista
  3. Oi morjens.. mä en vaan osaa tehdä näitä. Ehkä mulla on ollu väärä muna-kana..eiku muna-banaani-suhde :D Pitää kokeilla uudelleen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahhah, voi ei :D Mä luulen että juju on tossa miedommassa paistolämmössä että ne kerkee hyytyä kunnolla ennen kääntöä :)

      Poista

Kiitos kommentista ♥