perjantai 21. lokakuuta 2016

Meidän päivä

Usein mulla on ollut tarkoitus tehdä tämmöinen "meidän päivä" postaus mutta vain kerran aiemmin olen saanut aikaiseksi :D Yleensä se kaatuu siihen että en muista ottaa yhtään kuvaa päivän aikana. Nyt kuitenkin muistin, joten tässä on meidän eilinen päivä:

Meidän torstai aamu alkoi 7.30 kun Aku kömpi viereeni sänkyyn. Hetki kerettiin jutella ja halia kunnes Iivo ilmoitti tuttuun "raivokkaaseen" tapaansa olevansa myös hereillä. Iivohan nukkuu nyt edelleen pinnasängyssä meidän siirto yrityksistä huolimatta.. hän ei vaan tahdo ♥ Joten oli pakko  nousta lämpimästä sängystä hakemaan Iivo meidän viereen myös.

Aamuisin pojat katsoo pikku kakkosta ja vien heille aina pienet kulhot hedelmiä sohvalle. Tänään Iivo ilmoitti heti herättyään että sohvalle ja omenaa, saisinko :)


Ulkona näytti olevan nollakeli joten takka päälle! Samalla kun pojat nauttii rennosta aamusta, mä laitan meille aamupalat valmiiksi keittiöön. Normaalisti tänään olisi Akun kerhopäivä mutta koska on syysloma, meillä ei ole mitään varsinaisia suunnitelmia. Ihan kivaa sekin nyt kun pojat on oppineet leikkimään keskenään pelkän nahistelun tilalta.

8.15 Syön yksin aamupalaa keittiössä kynttilän valossa ♥ Eilen illalla hauduttamaani spelttipuuroa ja teetä. Samalla kirjoitan muutaman sähköpostin, kirjoitan pikaisen postauksen aiheesta joka juolahtaa päähän (lapsia ei tehdä vaan saadaan..vai miten se nyt meni?), ja siinä sivussa uitan puhelimeni puurossa..


Pikku kakkonen on loppunut ja pojat siirtynyt leikkimään. Kello onkin jo 9.30 kun he lopulta tulevat aamupalalle, juustosämpylää + kurkkutikkuja ja maitoa. Aamupalan jälkeen pojat haluaa kylpyyn. Meillä on nyt pari viikkoa ollut uusi suihkukaappi jossa on amme samassa, aivan loistava! Nyt pojat mahtuu leikkimään eikä vesi loisku ympäriinsä. Kaapissa on myös valot, radio, tuuletus, hierovia pisteitä, kattosuihku, penkki.. aivan naurattaa istua muuten pimeässä kylppärissä suihkukaapin omassa tunnelmallisessa valossa radion pauhatessa :D Se on oikeastaan tosi kivaa, suosittelen.


Sillä aikaa kun pojat on piiitkässä kylvyssä, mä siivoilen aamun sotkuja, laitan tiskit ja pyykkiä. Sain kaverilta lainaan ison kasan mamma vaatteita ja niiden lajittelu ja kokeilu käy melkein treenistä ;D Iivo tulee kylvystä aiemmin pois ja haluaa leikkiä hämähäkkimiestä, kohta raikuu "olen sankari, olen supersankari!". Kun kysyn "oletko hämähäkkimies?" Iivo katsoo mua kummallisesti ja vastaa "ei, olen Iivo" :D Kerkeän siinä sivussa ihastella myös kuinka kauniisti aurinko aina löytää meidän ikkunoista sisälle vaikka vuodenaika vaihtuu ♥



11.00 Ollaan lopulta ulkona vaatteet päällä, tai pojat on, mä menen hieman perästä ihan vaan koska ne leikkii niin kivasti keskenään jos mä en ole näkysällä :D Tsiikailen ikkunoista mitä ne puuhaa samalla kun teen pikaisen meikin ja laitan hiukset. Tänään on sikälikin erilainen päivä että menen iltavuoroon töihin taas muutaman viikon jälkeen joten Ami tulee töistä aiemmin kotiin poikien kanssa.

11.30 Lähdetään pienelle lenkille meidän Touho-koiran kanssa (joka on kyllä käynyt aamupissalla pensasaidalla jossa naapurinkin koira käy jättämässä viestiä). Aku pyöräilee ja Iivo istuu rattaissa ja huutaa "mennään äiti kovaa!". Matkalla Aku pitää huolen reippaasta tahdista huudattamalla meitä "minne me mennään?" ja me vastataan "lenkille!".

12.45 Minä syön lounaaksi pakasteesta Meksikolaisia pannukasviksia ja pari paistettua kananmunaa. Pojat syövät sitten Amin kanssa koska aamupala venyi niin myöhälle. Heille on eilen illalla valmiiksi tehtyä jauheliha-kastiketta ja nallepastaa jota minäkin otan töihin päivälliseksi.


13.10 Läpsystä vaihto ja kohti työmaata!

21.30 Raahaudun töistä kotiin raihnaisena, ei siksi että työpäivä olisi ollut erityisen rasittava vaan mä nyt olen nykyään tuohon kellon aikaan (ja vähän muutenkin) raihnainen. Onneksi Ami on tehnyt iltapalaa, salaattia ja uunimakkaraa.. nammm.. Samalla kun syödään katsotaan Watsonista päivän salkkarit ja  vaihdetaan kuulumiset. Pojat on olleet mm. pururadalla lenkillä ja laavulla grillailemassa illalla.

22.30 Olen jo syvässä unessa.. ZZZZ..

♥ Nora

2 kommenttia:

  1. Ihana päivä - ja etenkin kivalta kuulostaa tuo teidän aamu! <3 minä kaipaan niin tuollaisia aamuja jolloin voi rauhassa kölliä lasten kanssa sängyssä tai käydä kylvyssä jne. (ilman, että on huono omatunto)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hitaat aamut on kyllä parasta ♥ Varsinkin nyt kun Iivokin on oppinut arvostamaan niitä :D

      Poista

Kiitos kommentista ♥