keskiviikko 22. heinäkuuta 2015

Huhhuh, hengissä ollaan :D

Muutama päivä onkin vierähtänyt hiljaiseloa. Tai siis kaikkea muuta kuin hiljaiseloa mutta täälä blogissa siis. Maanantai aamuna starttasin auton 9.16 ja lähdin poikien kanssa kohti mun äidin mökkiä josta oonkin kertonut aiemmin täälä. Onneksi pakkasin läppärin mukaan (ei mulla yleensä oo) koska mun puhelin tilttas eilen aamuna. Täytyy sanoa että pikkuhiljaa olis kiva puhua jollekkin aikuisellekkin  :D  kyllä mä naapurien kanssa oon muutamia sanoja vaihtanut mutta..

Ollaan keritty puuhailla vaikka ja mitä. Ollaan pulikoitu pihan altaissa ja käyty myös hiekkakuopalla vähän matkan päässä uimassa. Pihassa on maahan kaivettu allas joka on ihan kivan kokoinen, lapset voi oikein uida ja aikuiset käydä saunasta vilvoittelemassa. Sitten on vielä perus kahluuallas. 

Oon mökkeillyt paljon yksin saaressa ennen lapsia. Se oli mun paras rentoutumis keino. Talvella mökin ja saunan lämmittämisessä kului aika kivasti ja oli mulla tapana (ja on edelleen) tehdä lumiukkoja pitkin pihaa  :D  Kesällä uiminen, saunominen ja vaikka aamuun asti kirjan lukeminen..sitä on vähän ikävä, mä viihdyn loistavasti yksin  :D Akun kanssa mä vietin kahdestaan muutamia päiviä saaressa ihan kevyesti mutta nyt kun on kaksi lasta niin varsinkin saaressa tuntuu ettei pysty hallitsemaan koko settiä yksin. 

Tää on toka kerta kun oon molempien poikien kanssa yksin täälä maalla. Täälä on lämmin vesi ja sisävessa, helpottaa huomattavasti. Pesulle pitää mennä saunaan, mutta sehän on vaan plussaa kun on huippu sauna ja pata. 

Muutaman kilsan päässä mökistä on Holmankankaan uimapaikka jossa oon kans lapsena käynyt uimassa. Enemmän käytiin kyllä yhdessä vähän lähempänä olevassa hiekkakuopassa joka on nykyään kuivahtanut  :(  Tajusin että tämä oli Iivon eka kerta "yleisellä rannalla", Iivo on pulikoinut vaan saaressa. Katsokaa nyt toista, kuinka liikkis ♥


Ostin Akulle tommosen vesipyssyn menomatkalla kun se on semmoista useasti pyytänyt ja siitä on kyllä riittänyt iloa.




Iivo ei saanut ekana iltana unta koska on tottunut pimennysverhoihin ja meidän kaikkien unet jäi vähän vajaiksi. Onneksi mä aavistelinkin sitä ja pakkasin tuplat mukaan. Pojat kärryyn ja menoks, jossain vaiheessa lenkkiä Akukin nukahti ja pojat posotti yli 2tuntia!

Sielä ne tuhisee ♥ Akulla on jalat koukussa ja nukkuu kyljellään, mahtuu hyvin  :)  Huippu vaunut!

Vesi on kyllä selvästi tään viikon teema  :D




Tänään onkin sadellut, käytiin Buffassa syömässä, namii.. ja pojat kävi useaan kertaan pyörähtelemässä vesisateessa.



Pyörittiin autolla tossa lähitienoilla ja huomasin mulle uuden leikkipuiston sopivan kävelymatkan päässä, sinne siis huomenna!  Ollaan käyty läheisen päiväkodin pihassa leikkimässä ja kiva piha se on mutta vaihtelu virkistää  :)

Vauhtia piisaa, on kuitenkin vähän eri kuin kotona. Mutta kyllä on ihanaa ♥

Meidän viikko jatkuu täälä ja huomenna Amikin saapuu pitkää viikonloppua viettämään meidän kanssa tänne, sillä kun on varsinainen kesäloma vähän myöhemmin.

Kuulumisiin!

8 kommenttia:

  1. Voi ihanaa teillä siellä <3 oli oikein läpystä vaihto :D vuoroissa siis :D
    Mäkin tykkäisin niin mennä lasten kanssa vaikka J ois töissä mutta kun en vaan uskalla ajaa :/ niin tylsää..
    Mut nauttikaa <3

    VastaaPoista
  2. Oli joo läpystä vaihto :D saunaki vielä sihahteli kun mentiin suoraan löylyihin :D

    VastaaPoista
  3. Kuulostaapa vauhdikkaalta ja ihanalta :) Pakko nostaa hattua. Mä haluisin käydä lasten kanssa enemmänkin mökillä, eteenkin nyt kun on äitiyslomalla ja mies painaa pitkää päivää töissä mutta mä en uskalla mennä sinne yksin, ja aina täytyy odottaa että joku pääsisi mukaan. Ajatus siitä, että lämmin pesuvesi, takan lämmitys, sauna yms ois täysin mun sytytystaitojen varassa on jotenkin liian stressaavaa :D

    VastaaPoista
  4. Täytyy myöntää että semmonen pikkusen kaikkivoipa tunne tulee kun selviää kunnialla päivästä ;D Ei paljon luppoaikaa jää mutta ei sitä mökillä jotenki niin kaipaakkaan kun kotona. Hyvin suunniteltu on puoliks tehty (melkein) :D

    VastaaPoista
  5. Apua! Pystyikö siellä järvessä oikeasti uimaan? :D

    Aikamoista touhotusta. Välillä on ihan eksyksissä tämän yhdenkin kanssa :D Kotona vielä pärjää, kun tietää miehen tulevan illalla kotiin, mutta avokilla on edessään sellainen kolmen viikon koulutus poissa kotoa. Saa nähdä miten naisen käy :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei kyllä järveksi voi hyvällä tahdollakaan sanoa mutta kyllä sielä uida voi :D ei edes kovin kylmää kun on niin pieni, kirkas ja puhdas vesi :) Jotenkin kun asennoituu niin että nyt oon yksin vastuussa ja täts it niin ei ees tee tiukkaa, mutta normaalisti kyllä odotan tasan klo 15.45 miestä saapuvaksi kotiin :D Tekemistä kun on niin ei ne muista kiukutella ;D

      Poista
  6. Kuulostaa kivalta! Hienoa että olette päässeet käymään jopa rannalla. Melkein kesältä näyttää! :) Nauttikaa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis maanantaina kirkolla kun käytiin niin mittari näytti 25astetta! ja kun ei olla meren äärellä niin on muka paljon lämpösemmän tuntuista vaikka ei paistaisikaan :)

      Poista

Kiitos kommentista ♥