perjantai 24. heinäkuuta 2015

Kummallinen kaipuu

Täälä maalla ollaan edelleen. Tykkään käydä kävelyllä, "tutkimusretkillä" täälä mökin lähistöillä. On kiva ajatella että näissä samoissa maisemissa mun mumma ja hänen äitinsäkkin ovat lapsina, nuorina, aikuisina kulkeneet. Kuinka erilaista silloin on ollut. Maisema, ajan henki, kaikki. 

Täälä mökillä on paljon valokuvia menneiltä ajoilta. Ihmisistä ja paikoista. Mä muutenkin pidän paljon valokuvista ja näitä kuvia on ihanaa katsella ja yrittää tunnistaa ihmisiä ja paikkoja. Mun tulee aina sellainen olo että haluan jäädä tänne, tähän taloon tai johonkin toiseen taloon. Katselen taloja "sillä silmällä", mitä vanhempi ja ränsistyneempi niin sitä mielenkiintoisempi se mun mielestä on. Tää paikka vie jotenkin mukanaan.

Tietääkö joku mitä mä tarkoitan? En (kai) mä oikeasti tahdo maalle muuttaa, sen täytyy olla tämä paikka mikä sekoittaa mun pään aina  :D  Se on sitä historiaa.

8 kommenttia:

  1. Hei nää on näitä <3
    Mä oon itse huomannut saman, ihan kuin varkain ajatukset lähtee harhailemaan ja näkee melkeen jo itsensä töissä Alahärmän S-marketissa ja lapset juoksentelis sielä pelloilla ja kuinka ihana lasten ois käydä sitä pientä kyläkoulua jajaja.. <3

    Eihän sitä koskaan tiedä minne sitä vielä päätyy asumaan :D

    VastaaPoista
  2. Kyllä joskus olisi kiva nähdä miltä oikeasti jossain paikassa on näyttänyt ennen vanhaan, mitä ihmisten mielessä on liikkunut, minkälaisia ruokia silloin on tehty ja minkälaiset ilonaiheet ja surut silloin on ollut tavallisia. Vielä kivempaa se on kun sama paikka on ollut suvussa pitkään ja henkilöt jotka ovat kulkeneet niitä samoja lattioita pitkin ovat tuttuja.. tiedän juuri mitä tarkoitat!! ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua kiinnostaa ihan hirveesti just tavalliset asiat menneisyydestä, arki ja ihmiset :) ja siis kuinka ne on pyykännyt kaikki vaipat ja muut, huhhuh :D

      Poista
  3. Tiedän tunteen! Sellaisissa paikassa "henki lepää" tai siis sielu varmaankin. Hyvä, että otat noista vierailusta kaiken irti, siitä saa varmasti voimaa omaan arkeen!

    VastaaPoista
  4. Kiva blogi sinulla ja ihanat pikkuiset :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista ♥