tiistai 24. marraskuuta 2015

Lapsellista?

Tässähän vois kirjoitella monestakin aiheesta mutta valitsen musiikin. Mitä pitäis aikuisen ihmisen kuunnella? Tai vielä parempaa, mitä pitäis äiti-ihmisen kuunnella?  Mä sanoisin että mitä vaan haluaa. Kuitenkin usein kuulee kuinka jotain artisteja tai musiikki tyylejä vähätellään. Eihän toi edes oo musiikkia, se on se joku uus, kuka totaki kuuntelee, se on se mitä ne teinit kuuntelee jne.

Haloo! Mitä väliä sillä on mitä joku muu kuuntelee? Tai mitä väliä sillä on muille mitä itse kuuntelee? Ja miksi se mitä itse kuuntelee olis jotenki parempaa kuin mitä toinen kuuntelee? Myönnän että oon itsekkin joskus ollut vähän töks mun mielipiteissä mutta se on työn alla ja matka kohti ei niin töks minää on hyvässä vauhdissa ;D

Mä kuuntelen musiikkia aika laidasta laitaan, joku raskas metalli ei uppoo muhun mutta muuten joka tyylistä löytyy joku hyvä biisi. Arvatkaa mikä on mun lemppari musaa? Eniten tulee kuunneltua suomiräppiä. Kyllä! 32v kotiäiti, hirrrveen lapsellista. Vai onko? Ei siis mun mielestä mutta tiedän ettei monet varsinkaan vanhemmat ihmiset arvosta tätä musiikki lajia ollenkaan. Eihän nyt vakavasti otettavat aikuiset sellasta kuuntele. Yleensäkkään, miks kenenkään pitäis joutuu hävetä mitä musiikkia kuuntelee?

Rupesin kuuntelemaan räppiä joskus 15vuotiaana, muun musan ohella. Pojat kuunteli kunnon gangsta räppiä ja tykkäsin kyllä itsekkin mutta enemmän nää kotimaiset iski jo silloin.

 Yleensäkin tykkään kuunnella suomeksi laulettua ja sanat on mulle tärkeimmät. No jotain tanssi biisejä voi kuunnella vaan rytmin takia. Että jostain laulusta tulee mulle oikeesti tärkee mun pitää saada joku "kosketus pinta" eli haluan yhdistää sanat jonkun läheisen elämään edes löyhästi. Usein kun kuuntelee tarkkaan on monissa lauluissa tulkinnan varaa, voi löytää merkityksiä mitä ei heti huomaa.

Me Akun kanssa kuunnella yhdessä Robinia, Jukka poikaa, Kuningasideaa, Elastista, Nopsajalkaa, Cheekkiä, Mikael Gabrielia jne.. Ja hei Antti Tuisku on vaan niin ihq :D

Mikael Gabriel onki tällä hetkellä yks mun lemppari. Jos laitan vaan itelleni jonku biisin soimaan, se on todennäköisesti jompi kumpi näistä






Mä siis tosiaan kuuntelen paljon erilaista musaa, halusin vaan ottaa puheeksi juuri tämän aiheen koska on viime aikoina muutaman kerran pistänyt silmään /korvaan joku tähän liittyvä keskustelu. Paljon puhutaan suvaitsevaisuudesta. Eikö tässäkin asiassa voisi olla suvaitsevainen? Niin yksinkertaisessa asiassa kuin musiikkimaku?

Kertooko musiikkimaku paljon ihmisestä? Kuunteleeko tietynlaiset ihmiset tietynlaista musaa, vai voiko kaikki kuunnella kaikenlaista musaa? Olisitko arvannut mitä mä kuuntelen mieluiten?

5 kommenttia:

  1. Nyt kävi niin ikävästi että Såfin kirjoitti pitkän kivan kommentin ja mä söhelsin kännykän kanssa ja painoin vahingossa poista kun piti painaa julkaise, kyllä nyt harmittaa :/

    VastaaPoista
  2. Mä oon niitä ihmisiä joiden mielestä musamaku on ihan jokaisen oma asia.
    Meillä kuuntelee onnellisesti koko perhe samaa musiikkia :D Ja kiva niin. Mukaan mahtuu suomiräppiä, ysärihittejä, suomipoppia, iskelmää, teinisensaatioita yms :)

    Bileissähän parhaat moowssit takaa Spice Girls ja Britney Spears <3 Hahaaa :D

    Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan <3 <3

    VastaaPoista
  3. Ihana sinä! Minä olen monesti miettinyt milloinkohan minä vahingossa poistan jonkun kommentin julkaisemisen sijaan :D

    En tarkalleen enää muista mitä kirjoitin mutta halusin sanoa, että minusta musiikkimaku on jokaisen henkilökohtainen asia. Nykyäänhän musiikkia kuunnellaan muutenkin enimmäkseen korvanapeilla yksin, kaikessa rauhassa. Ja hei, mekin kuunnellaan suomiräppiä etenkin yhdessä lasten kanssa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kun viitsit kommentoida uudestaan :D Tämä oli eka minkä poistin ja oon kyllä usein miettinyt kuinka helppo olis vahingossa poistaa eikä sitä poistettua kuulee enää löydy sitten mistään..

      Poista

Kiitos kommentista ♥