keskiviikko 3. kesäkuuta 2015

Ompeluksia

Niinkuin mä oon aiemmin kertonutkin, ompelen itse vaatteita omille ja joskus muillekkin lapsille. Nyt on ollut vähän inspiraatio hukassa ja eksyinkin katselemaan vanhoja valokuvia. Kokosin kuvia niistä itsetekemistäni vaatteista mitkä ovat syystä tai toisesta olleet onnistuneimpia.

Nää on aika ensimmäisiä settejä mitä tein. Huivin mallin otin kaupasta ostetusta huivista ja housujen mallin joistain kappahlin haaremihousuista mitä Akulla oli. Tällä mallilla tein aika paljon housuja, pidensin vaan lahkeita yms. kun Aku kasvoi kunnes ostin ihan oikeita kaavoja.


Siinä pikku-Aku uudet housut jalassa ♥ Nää housut ja huivikin on edelleen Iivolla käytössä. Iivo ei vaan oo kovin yhteistyöhaluinen mitä tulee kuvaamiseen niin laitoin vaan tämän Akun kuvan  :D Ei muuten oo mennyt mikskään kahden lapsen kovassa käytössä ja siitä oon aika ylpee.


Nää froteiset kilppari-housut on sama kaava kuin edelliset ja nämäkin on Iivolla käytössä ja edelleen kuin uudet.


Aku esittelee uutta pipoa ja huivia. Näitä erilaisia pipoja ja huiveja oonkin tehnyt aivan vinot pinot. Tota sammakko kangasta on myös housut. Se kangas ei ole kestänyt aivan yhtä hyvin käyttöä vaan on haalistunut ja ollutkin Iivolla vaan pyjama housu käytössä.


Tää kypärälakki oli Akulla käytössä 6kk-2vuoden iässä. Se on merinovillaa, lopulta se oli niin kulunut että laitoin pois. Onneks mulla on valmiiksi leikattuna samasta kankaasta uuteen palat, pitää vaan ommella niin Iivo saa ens talveksi samanlaisen.


Tää siili t-paita on nyt Iivon kaapissa myös, kuvassa se on siis Akun päällä :) Tätä kangasta mulla oli trikoona ja velourina. Taisin tilata useampaan kertaan..niin söpöä ja ihanan pehmoista. Tästä kankaasta on siis housua (Akulla ja serkku pojalla), paitaa, pipoa ja huivia. Vaan huivin oon heittänyt pois kun siinä oli jotain ikilikaa.


 Velour kangasta oli jäänyt juuri sopiva pala josta tein Iivolle viime kesänä tämmöiset housut, niissä oli pyllyssä osio ruskeaa velour kangasta.


Nää on tehty samalla kaavalla aikoinaan Akun serkulle Onnille, tuo "resoripyllyhousu" kaava on kyllä mainio. Helluset pikkusilla vaippa-pyllyillä ♥ ja kun Aku oli vähän isompi oon tehnyt pyjama housuiksi tuolla kaavalla.


Tää kuva on vaan niin ihana ♥ Akulla on tässä jalassa mun tekemät housut.


Eli nämä Metsolan kankaasta tehdyt frotee housut.


Tätäkin kangasta oli jäänyt kaappiin niin että Iivo sai housut myös.


Tää kangas oli musta aivan syötävän ihanaa. Mulla oli tätä myös vihreänä ja sinisenä. Tää setti oli mun pikku-siskolle Bellalle pari vuotta sitten.


Tää heppa paita on ollut kyllä Akun kaikkien aikojen suosikki. Paita oli aktiivisessa käytössä yli vuoden ja on edelleen aivan priima kunnossa. Ainoastaan hihojen resorit on vähän kuluneet ja ne varmaan vaihdan ennenkuin Iivon vuoro tulee pitää tätä paitaa  :)


Nää herkut oli pari vuotta sitten syntymälahja siskon tytölle Mimosalle.


Kyllä alkas vähän ompelukone houkuttelemaan kun näitä katseli. Ja tässä ei todellakaan ole kaikki, yhteen väliin ompelin joka ilta jotain :D Nyt kankaita tilailemaan! Ehkä kuitenkin syksyksi...ei nyt kesällä kykitä sisällä.. ja jos aivan hinku iskee niin kyllä mun kaapin kätköissä jotain kankaita aina on.

6 kommenttia:

  1. Ihania ! varsinkin haaremit ja huivi-yhdistelmä! Ala myymään niin tienaat kotona ollessa:) t. Johanna

    VastaaPoista
  2. Kiitti, mä kans tykkään erityisesti tosta ekan kuvan setistä :) Sen verran amatööri oon että laatu ei välttämättä pysyis kovin hyvänä jos kiireessä ompelis :D

    VastaaPoista
  3. On nuo kyllä ihania aarteita oikeen <3

    VastaaPoista
  4. Hauskoja vaatteita ja kauniita kankaita! :) Tuntuu jotenkin erityiseltä kun voi tehdä omille lapsille jotain hyödyllistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On kiva nähdä kun lapsi tykkää, sekin päivä varmaan koittaa kun ei äitin tekeleitä enää käytetä :D

      Poista

Kiitos kommentista ♥