tiistai 9. kesäkuuta 2015

Siivoamalla stressiä vastaan?

Mulla on välillä pientä pakkomiellettä siivoamisesta. Jos oon stressaantunut tai ärtynyt niin kaikki sekasin olevat asiat ympärillä saa mut ahdistumaan. Eli jos joku asia vaivaa, mä aloitan siivoamalla. Voin olla vaikka super ärsyyntynyt ja imuroinnin jälkeen kaikki näyttää heti paremmalta. En tiedä onko kyse itse siivoamisesta, siis rentouttaako siivoaminen mua vai se että ei ole sotkua. Onpa sekavia lauseita  :D  Pitää varmaan mennä imuroimaan.. 

Mä tykkään että on aina sillälailla perussiistiä että ei haittaa jos tulee yllätysvieraita. Yleensä mä siivoan ennnekuin on edes oikeasti sotkuista. Eilen ja tänään mä oon tietoisesti siedättänyt itseäni "sotkuun". Mä imuroin joka toinen päivä, joskus joka päivä. Eilen oli imurointi päivä. Mä en imuroinut. Voi olla että en imuroi tänäänkään! (oikei, toi oli varmaan liiottelua..) Meillä on alakerran leikkihuoneessa kätevät liukuovet, yleensä kun joku tulee meille ekaa kertaa sanovat "voi ku kätevää sit vaan laittaa nuo ovet kiinni jos on sotkua". Jep jep, mä siivoan lelut vaikka kuinka monta kertaa päivässä (en sentään kesken leikin). Eilen kun Iivo meni päikkäreille ryhdyin keräämään leluja kunnes sain ajatuksen! Mitäpä jos vaan hilaan kaikki lelut sinne leikkihuoneen lattialle ja vedän ne ovet kiinni? Tuumasta toimeen. Aku tapaa siis silloin kun Iivo nukkuu, hetken kölliä sohvalla ja katsoa piirrettyjä. Ovet kiinni ja menin Akun viereen sohvalle. Siivottiin lelut vasta illalla, ja miksi niitä nyt jatkuvasti pitäisi siivoilla? Nyt kun Iivokin on oikein ruvennut leikkimään niin ne lelut on hujan hajan hetipian kuitenkin. Kaikista kivointahan on vaan levittää ne lelut vaikkei oikeastaan leikkisikään..vai onko se sitä leikkiä  :D

Iivon lemppari puuhia on tyhjätä lelulaatikko ympäriinsä ja kiivetä itse sinne laatikkoon :D

Katotaan nyt kuinka kauan mun "rento"kausi kestää. Voi olla että jäi ihan kokeiluksi  :D

Onko joku muu yhtä omituinen, siis että siivoaminen helpottaa stressiä?

5 kommenttia:

  1. Kyllä siivoamisen jälkeen on aina jotenkin valaistunut ja hyvä mieli :D <3 Kait se siis jotenkin ehkä lievittää streesiäkin??
    Ja hei heittäydy nyt vaan hulluksi ja oo kuule pari päivä ilman sitä imuria :D :D

    VastaaPoista
  2. Meillä on ehkä niin että sotkut stressaa mutta se itse siivoaminen ei kyllä rentouta. Silti keräämme leluja monta kertaa päivässä ja imuroidaan kokoajan.. Olen ihan tosissani miettinyt siivoojan palkkaamista kun palaan töihin syksyllä. Sen verran vähän välitän siitä puuhasta :)

    VastaaPoista
  3. No ei se siivooja kyllä muakaan harmittais :D

    VastaaPoista

Kiitos kommentista ♥