maanantai 11. toukokuuta 2015

Hölkkä kuulumisia ja vihreää leivälle

Kirjoitin tuossa muutama viikko sitten kun päätin aloittaa hölkkä/juoksu lenkit kävely lenkkien lisäksi. Löydät postauksen täältä. Oon käynyt kaksi kertaa viikossa purskalla ja täytyy sanoa että juoksu on kyllä kiitollinen harrastus. Kehitystä huomaa oikeastaan kerta kerralta. Oon joka kerta vähän pidentänyt matkaa ja kiva huomata että varsinkin hapenottokyky on parantunut selvästi. 

Nyt aionkin lisätä kolmannen juoksu kerran viikkoon, saa nähdä onnistuuko. Mulla on aina ollut Iivo pyöräkärryssä mukana ja useimmiten se nukahtaakin tasaiseen menoon. Molempia poikia en viitsi kärryyn ottaa koska se kävisi mulle liian raskaaksi juosta, kävellenhän me kyllä viipotetaan menemään vaikka kuinka pitkälle, Akun kerho aamut onkin olleet oiva juoksu ajankohta. Voinhan mä lähteä lenkille kun Ami tulee töistä, mä vaan oon energisimmilläni aamusta. Oonkin miettinyt jaksaisiko Aku polkea pyörällä vierellä, sekin jaksaa koko ajan pidemmälle.
Jos on seuraa niin jaksaa kyllä illemmallakin, siskon kanssa käydään joskus kävelylenkeillä iltaisin ja ehdottelinkin että jos kokeiltaisiin yhdessä juoksua joku kerta. 

Siis mä ihan oikeesti jopa lauantai aamuna kun kävin 7.30 purskalla juoksemassa kun Iivo jo veteli päikkäreitä kärryissään, niin mä pysähdyin vielä tekemään vatsoja kun sielä on sellaisia telineitä. Siis minä. Ei siinä, kyllä mä vatsoja teen joskus kotona mutta että yleisellä paikalla. Edistystä siinäkin mielessä.

Oi, oon jo parin viikon ajan saanut hakea pihasta leivän päälle ruohosipulia ja viinisuolaheinää namiii...Muuta satoa ei vielä saa mutta ihanaa kun on omasta pihasta vihreää lautasella.


4 kommenttia:

  1. Olen aina ihaillut niitä jotka jaksavat juosten työntää lasta pitkin pururatoja. Wau!! :) Meillä lenkkeilyt, zumbat ja salitreenit keskittyvät melkein aina iltoihin. Toinen meistä jää lasten kanssa kotiin ja toinen lähtee treeneihin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti vaan :D Mä en enää illalla jaksa mitään, aamuvirkkuna satalasis heräämisestä asti niin kuuden jälkeen voi vetää yöppärit päälle ;) Tärkeintä että jokainen löytäis sen itselle sopivan tavan ja ajan liikkua :)

      Poista
  2. Reipasta! Kyllä varmasti huomaa tosiaan kehityksen nopsaan. Pitäisköhän sitä itsekin hurahtaa..;)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista ♥