perjantai 14. elokuuta 2015

DIY Pipo ja huivi jämä kankaasta

Eilen mulle iski hinku ommella. Iivo nukkui päikkäreitä historialliset 3tuntii 40minuuttia joten 2tunnin kohdalla mä olin jo vähän että mitäs sitten.. Onneks mulla on aina jotain kankaita kaapissa joten ei kun kaivamaan. Tämä kangas on pyörinyt meillä kolme vuotta  :D  Tein tästä t-paidan Akulle kun hän oli 1v ja nyt Iivokin on käyttänyt sitä paitaa. On muuten loistava kangas, ei ole värit pahemmin haalistunut kahden lapsen käytössä. 

Tämä kankaan pala riitti siis juuri ja juuri pipoon ja huiviin Iivolle. Käytin samoja Onionin kaavoja joilla tein keväällä Akulle ja pikku-Mimolle pipot. Voit kurkata täältä miltä ne näyttivätkään. Pitäisikin kokeilla sitä kypärämyssy kaavaa myös.. No, tämä on siis äly helppo kaava. Ohjeen mukaan pipon reuna tulisi taittaa ylös mutta mun mielestä se on kivampi kun se pipo vähän "lörpöttää" sielä takana  :D

Tuubi huivin ihan vaan päästelin menemään reunat saumurilla ja pitkä sivu yhteen. Sen verran löysäksi jättää että pää mahtuu hyvin läpi muttei liian löysäksi koska sitten se ei kyllä lämmitä jos roikkuu vaan rinnuksilla. Akulle tein aivan hulluna niitä pikkuisia kolmio huiveja joissa on fleece alapuolella ja neppari takana, kun hän oli pieni. Nämä tuubit on vielä paljon yksinkertaisempia ja tällä hetkellä miellyttää mun silmää enemmän.





Tuli tosi söpöt mun mielestä :)

Pipon kaavat oon tilannut hanheli.fi ja kankaan sampsukka.com  :)

5 kommenttia:

  1. Oi kun hienot! Ja ihanin Iivo taas jälleen kerran <3

    VastaaPoista
  2. Vau, että sinä jaksat! :) Huomaan itse että nämä "kädentaito"-projektit on jäänyt hieman vähemmälle nyt kesän aikana.. Syksyllä sitten taas uudella energialla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aina välillä tulee näitä fiiliksiä :) Vähemmmän kyllä kesällä :D

      Poista
  3. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista

Kiitos kommentista ♥