maanantai 17. elokuuta 2015

Mun lemppari siivous jutut

Voiko "lemmpari" ja "siivous" sanoa samassa lauseessa? Näköjään voi  :D  Hyvät ja toimivat siivousvälineet ja aineet tekee siivouksesta huomattavasti kivempaa. Mä oon pikkusen välineurheilija ja tykkään kun on kunnon välineet oli homma nyt mikä milloinkin. Mulla on joitain luotto tuotteita ja ajattelin jakaa nämä pienet suuret arjen helpottajat teidän kanssa.

Tähän tuotteeseen törmäsin vuosia sitten töissä ja lopulta etsintöjen jälkeen löysin tätä myynnissä joillain messuilla. All tip top, Ihan paras esim. lavuaarien pesuun ja kaakelien, oon putsannut tällä myös koruja. 

Kuva netistä
Suurin osa varmaan nauraa tälle härvelille mutta tää on oikeesti kätevä  :D  Swiffer duster. Mulla on ollut tuo varsi jo joku 10v (!) ja pelittää. Ei oo mennyt rikki vaikka Aku tykkää sillä leikkiä. Välillä unohdan pitkän aikaa ostaa lisää noita pölyrättejä ja sitten kun taas muistaa ostaa niin ah kuinka helppoa on pölyjen pyyhkiminen!

Kuva netistä

Ikkunan pesu suihke. Tarviiko selittää? Nopeeta ja kätsyy, peilit ja pahiten nuohatut ikkunat saa nopsaa puhtaaksi. Samalla kun laitan tätä vessojen peileihin (meillä on kolme vessaa..iihanaa ainaki siivous päivinä..) suihkin myös hanaan ja tasoille (niissä on semmoinen kiiltävä pinta) ja pyyhkäsen mikrokuituliinalla.

Kuva netistä.

Mun imuri ♥ Sen lisäksi että se on nätti, se on super tehokas ja näppärä. Meillä on myös keskuspölynimuri mutta mä en tykkää rehata sitä hankalaa pitkää letkua varsinkaan rappusissa ja se on mun mielestä aika tehoton tähän verrattuna.

Kuva netistä

No tietty yleispuhdistusaine. Yleensä käytän männyn tuoksuista Tolua mutta nyt mulla on tommonen Vaalenpunanen pönttö Kiiltoa, hyvä tuoksu. Mulla on aina suihkepullossa valmis sekotus yleispuhdistusainetta ja vettä niin sit voi vaan suihkia menemään :D



Kuva netistä

Kloriittia mä käytän vessoissa. Tulee puhdasta ja mä rakastan sitä hajua!



Kuva netistä

Sinin siivousvarsi. Siihen mulla on iso lasta ja moppi joita sitten vaihdan tarpeen mukaan.

Kuva netistä

Kuva netistä

Nää on hyviä ja edullisia ja vielä kivan näköisiä mikrokuituliinoja. Paketti on joku 3e ja sielä on kolme kappaletta. Mulla on näitä monta pakettia ja ne on käytössä niin siivouksessa kuin tiskirätteinä. Tiskirättinä super kätsyjä kun voi heittää joka päivä pesuun ja ottaa puhtaan.

Kuva netistä

Siinä joitain mun lempi siivous juttuja jotka oikeesti helpottaa ja nopeuttaa tylsiäkin puuhia.

Mites  muilla? Tekeekö kunnon välineet siivouksesta yhtään kivempaa?

p.s. Oonko kertonut että mä tykkään siivota  :D



4 kommenttia:

  1. Mä oon ihan kunnon siivousvälineiden kannattaja! Tosin olen viimeaikoina yrittänyt löytää "eko"-pesuaineita. Hieman hakusessa vielä mitkä näistä toimii ja mitkä ei!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yritän kans katsoa vähän "ekompaa". Tuo All tip top on on ekologinen ja myös tuo Kiilto pesuaine on 93% nopeasti biohajoava :)

      Poista
  2. Tottahan toki tarvii olla kunnon välineet ja aineet =) Sun listasta löytyi monia tuttuja juttuja.

    Ollaan mietitty myös imurin vaihtoa ja kuvasta ei näy imurisi malli? Olisiko sinulla antaa mallin nimeä, niin googlettaisin olisiko se meillekin hyvä imuri =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Electrolux ultra one lukee imurin päällä :) Tämä on kohta 3v vanha, kai uusin malli on aina paras :D ? Meidän edellinenkin oli Electrolux ja huippu sekin. Nyt jos ostaisin ehkä miettisin pölypussitonta vaihtoehtoa, toisaalta nämä Electroluxit on kyllä lunastaneet paikkansa mun sydämessä ;)

      Poista

Kiitos kommentista ♥