perjantai 2. lokakuuta 2015

Pirteän punainen lounassalaatti

Mä rakastan salaatteja. Mun salaatissa on aina ainakin juustoa ja kastiketta. No on niissä yleensä kurkkua ja tomaattiakin. Tykkään perus salaattien lisäksi kovasti punakaalista jota onkin tämän salaatin pohjana. 



Tähän tarvitaan: Pala punakaalia, pätkä kurkkua, muutaman pikku tomaatti tai yksi iso, punaista paprikaa, sipulia, keitetty kananmuna ja parmesaani juustoa.

Hienonna salaatin ainekset haluamallasi tavalla, kaali on mun mielestä paras ohuena suikaleena. Mä tykkään raa´asta sipulista salaatissa, mutta jos tuntuu liian tujulta niin sipulia voisi kuullottaa hetken pannulla. 






Kastikkeeseen: Valkoviinietikkaa n. 2rkl, kylmäpuristettua ruokaöljyä n.1rkl, valkosipulin kynsi, cayannepippuria, suolaa ja hunajaa oman maun mukaan.




Juuston ystävä kun olen, raastan reilusti vielä parmesaania päälle!




Kevyen lounaan jälkeen maistuukin oikein pulla kahvit! Jos tahdot koittaa jotain uutta ja erilaista, katso ohje Syksyisiin puolukkapilvi-pulliin Napsahduksia blogista. Jos olet laskiaispullien ystävä niin takaan että toimii!

Hyvää viikonlpoppua ♥

p.s muistakaa osallistua arvontaan täällä!

6 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Ei siinä kauaa nokka tuhissu kun oli kadonnut lautaselta ;D

      Poista
  2. Hyvän näköistä ja varmasti maistuvaa ja ennen kaikkea terveellistä :)
    Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  3. Kivan värikäs salaatti. :) Minun pitäisi muistaa käyttää tuota punakaalia enemmän. Se unohtuu helposti kokonaan ostoskassista, vaikka se on hyvää ja erittäin terveellistä!!

    VastaaPoista

Kiitos kommentista ♥