keskiviikko 29. huhtikuuta 2015

Ompelukone kutsuu jälleen

Niinkuin jo aiemmin kirjoitinkin mulla ei oo ollut niin paljon mahdollisuuksia/edes halua ommella kuin joskus ennen. Nyt kuitenkin tilasin uusia pipo-kaavoja. Ennen oon tehnyt vaan neliöpipoja ja nyt halusin tehdä semmosen "pyöreen" eli siis tavallisen pipon Akulle. Kaavojen ohjeet oli tanskaksi...google-kääntäjä kehiin ja loput arvailin. 

Tämännäköinen kaavakirja ja kangas.


Tota kypärälakkia vois kokeilla syksymmällä tehdä. Oon tehnyt joskus Akulle kypärälakin. Silloin purkasin äitiyspakkauksen kypärälakin ja tein siitä kaavat, pidensin vaan vähän kun se oli jotenkin lyhyt mun mielestä..

Mä oon saanut mun koneet mun mummalta. Mumma on ollut kova ompelemaan vaatteita itselleen, lapsilleen ja meille lapsenlapsille. Mutta muutama vuosi sitten mumma antoi koneet mulle koska sairastaa parkinsonia eikä voi enää ommella.

Tämmönen saumuri


ja ompelukone


On muuten hyvät!

Sain aikaiseksi pipon ja tuubihuivin. Huivin tein niin että mittasin toisesta tuubihuivista pituuden ja ympäryksen. Pipo vilahtikin jo eilisessä postauksessa..




Samalla tein eräälle pikku-prinsessalle jolla on synttärit, tuubihuivin tästä cup cake kankaasta


ja pipon tästä kesäisestä kankaasta


Oon jo pitkään halunnut ommella jotain itsellekkin ja mulla on jotain toteutuskelpoisia kaavojakin. En vaan muka oo löytänyt sopivaa kangasta..ehkä seuraavaksi?

4 kommenttia:

  1. Oi kuinka on hienoja pipoja ja huivuja <3 ja magee noissa kaavoissa tuo dino(lisko??)-kypärälakki :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos :D Joo Iivolle ainaki vois (yrittää) tehdä dinoliskolakin, vaikka eiköhän se Akullekki kelpais :)

    VastaaPoista
  3. Hauskaa puuhaa ja lapset iloitsevat yleensä lopputuloksesta! Meilläkin on trikookangasta kaappi täynnä odottamassa saumojen ompelemista.. :D

    PS. ihana tuo vanha saumuri !!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä Aku ainakin innoissaan aina odottaa että mitä saa ja on ylpeä äitin tekeleistä :D

      Poista

Kiitos kommentista ♥