tiistai 14. huhtikuuta 2015

Maailmaan mä avaraan...


"Maailmaan mä avaraan jos mennä voisin vaeltamaan ja voisin nähdä kaiken sen myös paikankin niin lämpöisen. Mikä ohjaa kohtaloa, mikä on ollut ainiaan. Maailmaan mä avaraan jos mennä voisin vaeltamaan ja voisin nähdä kaiken sen mi viepi ihmisen onnehen."

Tätä laulua mä rakastin jo lapsena. Iki ihana laulu Belle ja Sebastian lastenohjelmasta. Tätä mä oon laulanut molemmille pojille iltalauluna.

Iivosta on kuoriutumassa oikea maailman valloittaja. Pieni, vikkelä ja kekseliäs. Se keksii ihan kokoajan jotain uutta mitä ei tietenkään saisi tehdä, kieltäminen on maailman hauskinta hänen mielestään.. Tänä aamuna Iivo oppi taputtamaan ♥ Kehuin ja taputin kun Iivo näytti missä lamppu on ja missä Touho on ja sieltä se tuli, pienen pieni taputus. Jos Iivo on hetken itsekeseen vaikkapa leikkihuoneessa, on kiva käydä tutkimassa että mitä se on puuhaillut. Tavaroita voi olla mitä kummallisemmissa paikoissa, Iivo tykkää "laittaa" esineitä vaikka jonkun toisen jutun päälle. Kaappien ja laatikoiden tyhjäys on myös lempipuuhia..


Tässä kuva mun omenan taimista, on kuule kylmäkäsitelty kuukausi tolkulla siemeniä ja sieltä ne kauniisti alkoi tupsahdella..


Ja tämän näköinen poika mua konttas vastaan parin minuutin päästä kuvan otosta...


Lienee sanomattakin selvää mitä on tapahtunut? Unohdin ruukun liian alas kuvan oton jälkeen...onneksi yksi taimi ei ollut purtu poikki vaan revitty juurineen joten sillä on vielä toivoa..

Tein tälle pikku-apinalle arvoistansa välipalaa eli apinaleipää/apinaherkkua kuinka kukin tykkää sanoa. En ookkaan hetkeen tehnyt, ohje löytyi jostain netin ihmeellisestä maailmasta en enää muista että mistä:

1 banaani
kaurahiutaleita
1tl öljyä

Muussaa banaani vaikka haarukalla kipossa ja laita sekaan kaurahiutaleita kunnes massa on taikinamaista. Sitten öljyä, mä laitan kookosöljyä koska siitä tulee kivaa makua. Monissa ohjeissa on että kanelia mutta eikös se ollut nyt joku nou nou juttu?  Uuniin 200astetta ja n.15 min.

Tässä menossa uuniin (tein tuplasatsin)


Ja tässä valmiit tuotokset


Iivo tykkää ja niin Akukin. Itse tykkään banaanista aivan hulluna mutta vaan ihan sellaisenaan..


3 kommenttia:

  1. Mä katselin lapsena tota Belle ja Sebastian ohjelmaa ja aina kun toi laulu tuli niin aloin itkemään.... se on niin koskettava <3

    Ihana pikku Iivo, pikkuinen ja vikkelä tullut äitiinsä :) Sinä olit samanlainen pienenä.

    VastaaPoista
  2. Noi banaanikeksit kuulostaa just sopivalta välipalalta.. Pitääkin viikonloppuna testata!! 3-vuotias varmaan auttaakin jo banaanien muussaamisessa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pikku apulaiskokki on aina hyvä lisä keittiössä ;)

      Poista

Kiitos kommentista ♥