torstai 16. huhtikuuta 2015

Hölk hölk hölkkää!

Mä kävin joskus juoksemassa ennen Akua. Olin just päässy hyvään vauhtiin siinä puuhassa kun tulin raskaaksi. Oli niin huono olo etten voinut juosta tuntui että vatsansisältö hölskyy ylös.. juoksu vaihtui siis takas kävelyyn. Sitten kun ei enää tehnyt pahaa ajatus juoksemisesta niin alkoi kaikenmaailman vatsakrampit aina kun lähti liikkeelle, piti pysähtyä kesken kävelynkin kumartumaan. No ei siitä enempää mutta juoksu siis jäi. Kun Aku oli semmonen alta 2v niin aloitin taas pikkusen hölkkäilemään, no ei mennyt kauaa kun rupesin odottamaan Iivoa ja sama stoori.

Oon kattellu että hirveesti ihmiset hölkkää/juoksee. Kaikennäköstä ja kokosta ihmistä koikkeloi vastaan. Viimenen sysäys mun juoksu innon herättämiseen oli kun semmonen pullantuoksunen reilusti eläkeiän ylittänyt pikkusen pyylevä rouva pinkoi mun ohi kuin aropupu! Siinäpä tavotetta itse kullekkin!

Eli siis, eilen illalla päätin että kun aamulla oon vieny Akun kerhoon niin tavanomaisen kävelylenkin sijaan meenkin juoksemaan! Kaivoin oikeen lenkkaritki esiin. Paljonhan mä kävelen päivittäin mutta olis kiva kohottaa kuntoa. Huomaa kun pyöräilee tuo kärry ja pikku nuppuset perässä niin isommassa ylämäessä alkaa olla aika pulassa...

Lähettiin liikenteeseen pyöräkärryllä koska se on mun mielestä paras tohon puuhaan (kaikista 4 eri kärryistä...). Aku kerhoon ja Iivon kanssa suunnattiin pururadalle (virhe!keväinen upottava koostumus ei ollut kannustavaa). No aloitin kuitenkin hölkällä. Hölkkäsin aina niin kauan kun tuntui että pystyy ja kävelin niin kauan että hengitys tasaantui ja taas menoks. Ei ollu kamalaa, aika selviytyjä fiilis ku päästiin kotiin läpimärkänä räntäsateesta (ja hiestä!). Iivo tietenki oli turvassa lämpösessä ja kuivassa kärryssä ♥ Kärryistä kuului matkalla "aaaa...ööööö...eeeee" kun kärryt täräji välillä epätasasessa maastossa, Iivon lempijuttuja kun ääni "väräjää".

Jaa a, ehkä tämän vois ottaa oikeen tavaksi? En kyllä lupaa mitään!

Siinä ne lenkkarit on kuivumassa koettelemuksen jäljiltä.


Vielä pitää näyttää, kävin yläkerrassa kaivelemassa Iivolle "uutta" eli Akun vanhaa vaatetta.
Oon siis säästänyt semmoisia vaatteita jotka ollut käytössä hyviä ja miellyttää mun silmää.

Nää on Lindexistä ihan perus farkut resoreilla. Aivan parhaat pihaleikeissä kun lämpenee/kuivenee. Näitä onkin useemmat erikokoset odottamassa.


Nää on tullu meille käytettyinä. Vakosamettihousut, kans hyvät ulkoleikeissä kesämmällä. Kun nää rupes käymään Akulle lyhkäsiks mä vauhdoin hitusen pidemmät resorit lahkeisiin ja laitoin vielä kuminauhat niin saa kengän alle.


Nää on kirpparilta. Tämmöset velourhousut ei kyllä mee juuri mikskään käytössä. Nämä Iivo saikin heti tänään jalkaan.



2 kommenttia:

  1. Ihanat nuo kirpparilta löytyneet, eivätkä vähiten siksi, että meiltä löytyy samaa sarjaa koossa 122. ;) Ovat ainakin tosi samannäköiset.

    Juoksusta täälläkin haaveillaan. Suunnilleen sama tarina minullakin taustalla, tosin kertaa kolme. Hyvä sinä, hieno lenkki!

    VastaaPoista
  2. Kiitos :D Kyllä tuli jotenki semmonen voittamaton olo, täälä mä vaan juoksen :D Pitää ottaa tavaksi, tsemppiä sullekki lenkkipolun valloitukseen :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista ♥