torstai 9. huhtikuuta 2015

Voihan vitkuttelu


Akulla ei oo koskaan ollut varsinaista uhmaa. Omaa tahtoa tietenkin löytyy, mutta mitään holtittomia uhmakohtauksia ei oo meillä näkynyt. Akun kanssa on tosi pienestä asti pystynyt keskustelemaan asioista ja me keskustellaankin tosi paljon kaikenmaailman jutuista. Nyt mä oon täs talven aikana huomannut pientä uhman poikasta. Parhaiten se tulee ilmi uloslähtö tilanteissa. 

Tänä aamuna herättiin "vasta" 7.30 ja koska on torstai kerho alkaa 8.30. Yleensä mä oon Iivon kanssa vähän aikasemmin ylhäällä, vaikka Aku nukkuis myöhempäänkin niin mä kerkeen laittaa aamupaloja yms.valmiiks. Nyt olikin sitten vähän normaalia kiireempi. Siihen asti selvittiin kunnialla kunnes piti ulkovaatteita pukea. Sitä venymistä ja vanumista. Aku saattaa kans höpöttää jotain aivan puutaheinää ihan vaan että mun pitäis koko ajan kysyä että "ai mitä" "eei mitäään" on vastaus. Miljoona kertaa pue nyt, ootko jo pukenu, Iivon tulee kuuma, kerho alkaa jne...

Näissä tilanteissa on tosi vaikee olla ärähtämättä ja mulla kyllä (nykyään) on pitkä pinna. Tuntuu kuin se haluaisi että mä suutun. Sit jos mä ärähdän (kuten tänään) no, sittenhän se pukee salamana ja on aivan reppana. Ja mä oon kauheis omantunnon tuskis. Mä pyydän aina heti anteeksi ja otan syliin vaikka ketuttais vielä kuinka. Sitten puhutaan, ja puhutaan ja sovitaan ja Aku analysoi tilanteen. Mikä meni vikaan kummankin osalta. Sitten se sanoo "nyt tuli ilo, mennään kerhoon". Ihana pieni. 

Mä oon miettinyt että meneekö toi homma vähän niinku suunnitelman mukaan? Kuvio on aina sama, yleensä mä sanonki että "muistatko nyt Aku mistä ne riidat tapaa alkaa?" sitten se hoksaa ja pukee reippaasti. Mutta joskus niinkun tänään, jäi semmonen olo että se halus tään menevän näin. Voiko lapsi vähän niinku "harjoitella" riitelyä? Kotonahan se tietysti olisi turvallisinta.. 

Mene ja tiedä. Onneksi näin ei käy usein kuitenkaan, jää inhottava tunne vaikka kuinka sovitaan. No, se on elämää ja kai ihan jokainen joskus hermostuu? 

Joskus mä ihan hyvällä mielellä seuraan sen pientä "uhmailua" kun se on jotenki niin söpöö ♥ 
(ainaki vielä..)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista ♥