sunnuntai 12. huhtikuuta 2015

Y ööök!


Oltiin aamulla leikkipuistossa koko perheen voimin, vapaapäivän ihanuuksia. Aku leikki oktonauttia ja Iivo puuhaili hiekkalaatikolla. Jossain vaiheessa Iivo rupes syömään hiekkaa ja Ami lähti kuskaamaan sitä vaihteeks liukumäkeen, silloin mä huomasin sen. Mun hanskat oli yltäpäältä kissankakassa!! Nooouuu! Nopea tilanteen kartoitus, Iivon hanskat ja takki oli siinä itsessään myös.. Äkkiä kaivoin paperilla sen suuta ja kyllä, se oli saanut sitä suuhunsa!

Mä meinasin ruveta itkeen, ja Amia nauratti! Ei näin voi käydä, hiekkalaatikossa oli suojakin mutta se ei tietenkään ollut paikoillaan. Mun puolesta kissojen kyllä sopii kulkea ulkona kunhan niistä vaan huolehditaan mutta kyllä mulla keitti siinä vaihees.. 

Viime kesänä kävi niin että toisessa leikkipuistossa Aku ei huomannut kissankakkaa ja kerkes litistellä sitä ihanasti sormien välissä ennen ku mä huomasin. Kurjia tommoset tilanteet. Mähän traumatisoiduin syvästi ja taisin aiheuttaa saman poikaparalle kun se ei meinannut  haluta leikkiä hiekkalaatikoissa koko kesänä.. Mä aina tarkistin lapiolla jonku nurkan ja se sit leikki siinä.

Taas tulikin mieleen mitä oon miettinyt koko talven. Pitäs laittaa kaupungin viheralueyksikköön s-postia että voisko saada suojan meidän lähipuiston hiekkikselle. En tiedä onko mahdollista mutta aina voi yrittää. Toisaalta jos sitä ei laiteta paikoilleen niin eipä se hyödytä mitään. Ehkä mä taas vaan tarkistan jonku kohdan ja annan lasten leikkiä siinä. Varmasti noissa kaikissa on kissanpissaa mutta mitä silmä ei näe jne..

Noo, maitohappobakteereja annoin Iivolle kuiteskin vaikka ehkä se ei varsinaisesti sitä niellyt..eihän?

2 kommenttia:

  1. Ei kiva! :(.. Meillä käy välillä myös naapuruston kissat meidän takapihalla ja perheen isi rakensi lopulta niin painavan hiekkalaattikkokannen, ettei mikään eläin saa sitä paikoiltaan.. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hrr, vieläkin menee kylmiäväreitä.. Joo kyllä semmonen kunnon kansi pitäis olla kun kyllähän ne kissat käy..

      Poista

Kiitos kommentista ♥