lauantai 18. huhtikuuta 2015

Älä herätä mua unesta..

Iivo aivan pikkaraisena ♥

"Älä herätä mua unesta. Mä huudan hee e ei 

tai mä en pääse sinne uudestaan"


"Älä herätä mua unesta". Tän vois ottaa ihan kirjaimellisesti, yöllisiä herätyksiä on välillä liiankin paljon. Mutta mä tarkoitan tällä kertaa kuvainnollisesti. Oon sanonut muutamia kertoja että varsinkin Iivon syntymän jälkeen on tuntunut kuin eläisi omassa pienessä kuplassa. Ei jaksa ottaa stressiä muusta maailmasta ja kaiken pahan ja epämieluisan työntää pois mielestä. Tähän mun kuplaan ei mahdu ajatustakaan työnteosta ja oikeasti mä nautin mun työstä! Mutta nyt mä tiedän että mun paikka on kotona lasten kanssa. Kerkee niitä töitä sitten taas tekemään ihan tarpeekseen kun lapset vähän kasvaa.

Mä rakastan Mikael Gabrielin biisiä "Älä herätä mua unesta", sitä sanomaa minkä mä oon sieltä poiminut, joku muu vois olla eri mieltä.


Äiti ja poikaset viime kesänä Muumilaaksossa

"Älä luovuta beibe, ota kaikki mitä puuttuu beibe. Maailma on sun, maailma on sun, kaikki tää kuuluu meille"


Pikkuhiljaa tuntuu että tää "kupla" alkaa hälvetä, ympärilläkin on mielenkiintoisia asioita. Esimerkiksi tämän blogin aloitus, tuntui että joku oma juttu olis paikallaan. Oon myös päättänyt ryhtyä olemaan sosiaalisempi muiden äitien kanssa, no ensiaskel on ollut nämä puistotreffit. Ei me toki mitenkään eristyksissä olla oleiltu, mahtuu tänne kuplaan muitakin ihmisiä. Mutta jollain tavalla vois petrata omaa aktiivisuutta ihmissuhteissa, kaikki tapahtuu jotenkin lasten kautta. Soitto tai viesti silloin tällöin tärkeille ihmisille ja vanhoille ystäville olis paikallaan.

"Mä en haluu pahaa kellekkään vaan elää maailmaani, kourallinen ihmisii ympäril on mun taivaani"


Meillä on aina ollut sisarusten kesken tiiviit välit. Tietenkin kaikkia elämä vie eteenpäin ja niin täytyykin. Siskolla ja mulla on omat perheet ja veljilläkin on jo ihan "vaimomatskuu" kainalossa.  Kaikilla on omat menot ja jutut, arkeen helposti urautuu. Täytyy jo vähän nähdä vaivaakin että välit pysyy tiiviinä loppuelämän. Siihen tarvitaan muutakin synttärit ja ristiäiset.

"Sä voit muuttaa tulevaisuutta sä voit muuttaa historiaa"


"Tee niinkun mä pidä sun läheiset lähellä niin sit sun maailman ympäri on lyhyempi kävellä"


Mutta tavallaan mä aion kyllä jäädäkkin sinne mun kuplaan. Mä vaan nappaan sinne lisää ihmisiä, uusia ja matkasta "pudonneita". 

"Mä pysyn unessa ja tiedän mitä tartten, maailma on täälä, täälä meit varten"


"Tänään todellisuus on vaan liian masentavaa. Mä jään tähän maailmaan koska tääl on kaikki parempaa"



Kaikki lainatut kohdat on Mikael Gabrielin biisistä Älä herätä mua unesta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista ♥